Logo
  • DONALD
  • UBISOFT WYGENEROWAŁ GRAFIKĘ DO GRY W AI I TERAZ SIĘ TŁUMACZY

Ubisoft wygenerował grafikę do gry w AI i teraz się tłumaczy

18.11.2025, 18:00
Fot. Reddit.com @r/anno / X @eurogamer
W ostatnim czasie na platformie Reddit pojawił się wątek dotyczący nieścisłości w oprawie graficznej odsłony Anno 117: Pax Romana. Najnowsza seria gry ma posiadać liczne
błędy graficzne spowodowane wykorzystaniem sztucznej inteligencji
.
Seria
Anno
na rynku gier komputerowych funkcjonuje już od 27 lat. Najnowsza odsłona gry Anno 117:
Pax Romana przenosi graczy do czasów starożytnego Rzymu. Ta historyczna gra jest również pierwszą grą Ubisoftu, która zawiera na Steamie notkę o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w procesie tworzenia rozgrywki. Choć twórcy gry zapewniali, że wykorzystanie AI nie wpłynie na jakość rozgrywki, w najnowszej odsłonie serii internauci zauważyli niedopracowane elementy ilustracji, takie jak
postacie bez głów, bohaterów pozbawionych rąk
 czy rozmazane sylwetki postaci
.
Wątek na platformie Reddit dotyczący błędów w ilustracjach, spowodowanych wykorzystaniem AI, wywołał szum w sieci. Część internautów zwraca uwagę na
kolejne niedopracowane szczegóły
, podkreślając, że są rozczarowani nową odsłoną serii.
Gracze oskarżają twórcę gry o wykorzystanie sztucznej inteligencji nie tylko przy tworzeniu ilustracji, ale również w procesie
tłumaczenia gry
. Jeden z internautów zauważył, że w niemieckiej lokalizacji brakuje pojęć, które istniały w serii Anno od wielu lat, a z jakiegoś powodu zniknęły z Pax Romana.
Głos w sprawie zabrał sam Ubisoft, publikując oświadczenie, w którym potwierdził, że jedna z grafik promocyjnych najnowszej strategii gry,
została wygenerowana przez sztuczną inteligencję
. Chodzi o słynną już grafikę wyświetlaną podczas ekranu ładowania w grze, na której przedstawiono tłum ludzi podczas uczty. Część przedstawionych na niej bohaterów jest rozmyta bądź posiada wybrakowane części ciała.
Ubisoft wyjaśnił, że kontrowersyjna grafika była wytworem sztucznej inteligencji oraz tymczasowym zabiegiem w grze. Stwierdził również, że obraz
"prześlizgnął się" i nie jest stałym elementem gry
. Przedstawiciele studia zapowiedzieli, że ostateczny obraz zastąpi obecną wersję grafiki wraz z nadchodzącą
aktualizacją oznaczoną numerem 1.3
.
"Ten obraz był
materiałem zastępczym
, który nieumyślnie przedostał się przez nasz proces weryfikacji. Finalna grafika jest dołączona tutaj i zastąpi obecną wersję tego artworku w nadchodzącej aktualizacji 1.3." -
 
czytamy w oświadczeniu.
Studio dodało, że wersja Anno 117: Pax Romana jest najbardziej ambitnym projektem w historii serii, co wymusiło zaangażowanie największego zespołu artystycznego, który w trakcie pracy nad grą wykorzystywał narzędzia sztucznej inteligencji. Twórcy, nie zabrali głosu w sprawie innych błędów wychwyconych przez internautów.
"Anno 117: Pax Romana to nasze najbardziej ambitne Anno, dlatego zebraliśmy
największy w historii serii zespół artystów
. Aby sprostać wyjątkowej skali projektu,
korzystają oni z narzędzi AI do iteracji, prototypowania i eksploracji.
Każdy element, który gracze zobaczą w finalnej wersji gry, odzwierciedla rzemiosło, kunszt i kreatywną wizję naszego zespołu" - przyznano.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA