Logo
  • DONALD
  • JEDNA PIĄTA POLAKÓW MIMO OPŁAT NIE OGRANICZYŁA ZUŻYCIA TOREBEK FOLIOWYCH

Jedna piąta Polaków mimo opłat nie ograniczyła zużycia torebek foliowych

23.12.2019, 08:00
Ministerstwa Środowiska
zleciło firmie Danae przygotowanie
raportu dotyczącego gospodarowania odpadami.
Z raportu wynika, że
60 procent Polaków
deklaruje, że podczas robienia zakupów
zwraca uwagę na oznaczenia związane z ekologią
i środowiskiem. Jednak już prawie 
dla co drugiego nie ma znaczenia
przy robieniu zakupów spożywczych, z
czego jest wykonane opakowanie
. 48,2 procent Polaków deklaruje korzystanie z toreb wielorazowego użytku.
Według raportu Polacy często też naprawiają stare rzeczy, które uległy uszkodzeniu zamiast kupować nowe. Jednak jeśli chodzi o ubrania to aż
40 procent Polaków deklaruje, że wyrzuca do kosza ubrania, których już nie nosi.
Warto podkreślić, że niestety dla aż 45,4 procent społeczeństwa nie ma znaczenia, z czego wykonane jest opakowanie produktów kupowanych podczas codziennych zakupów spożywczych.
Opakowania łatwe do recyklingu stara się wybierać 10,7 procent Polaków. Oprócz tego, według raportu
13,6 procent obywateli stara się wybierać produkty, które nie są nadmiernie opakowane.
W raporcie zleconym przez Ministerstwo Środowiska zauważono, że to z czego wykonane jest opakowanie podczas robienia codziennych zakupów spożywczych
nie ma znaczenia w przypadku osób w średnim wieku - czyli pomiędzy 45. a 59. rokiem życia
, oraz mieszkańców mniejszych miast. W badaniu zaobserwowano także ujemną korelację stwierdzenia z poziomem wykształcenia respondentów.
Po produkty
w papierowych opakowaniach
chętniej sięgają osoby młode w wieku
25-34 lata
oraz o najniższym dochodzie do 1500 zł.
W badaniu zaobserwowano także różnice pomiędzy mieszkańcami wsi i miast. Po owoce niezapakowane w foliowe opakowania chętniej sięgają ludzie młodzi w wieku od 25 do 34 lat, przy czym warto podkreślić, że częściej uwagę na to zwracają mieszkańcy miast niż wsi.
Ograniczenie picia butelkowanej wody deklarują głównie mieszkańcy wsi i małych miast.
Okazuje się, że wprowadzenie
opłaty za reklamówki foliowe nie zniechęca Polaków do ich kupowania.
Tylko 40 procent Polaków zadeklarowało, że tak jest. 20 procent społeczeństwa stwierdziła, że mimo opłat za foliowe reklamówki kupuje ich tyle samo co wcześniej.
Polacy za minimalną
cenę torebki foliowej
, która
zniechęciłaby
do jej zakupu uważają kwotę
1,23 zł. 
W raporcie podkreślono jednak, że cena zniechęcająca do kupowania wzrasta wraz z wykształceniem respondentów. Polacy z wykształceniem podstawowym uznali, że cena zniechęcająca To 1,07 zł, kiedy Polacy z wyższym wykształceniem uznali, że jest to 1,65 zł. Odwrotna tendencja zauważalna jest w przypadku wieku. Osoby w wieku 15-24 lata uznały, że minimalna cena zniechęcająca do zakupienia foliowej reklamówki to 1,74 zł, a osoby powyżej 60. roku życia uznały to 0,82 zł.

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Promujemy też Wasze materiały: donald.pl/sortownia.

Podsumowanie najważniejszych informacji dnia wysyłamy codziennie na Telegramie. Wystarczy zainstalować aplikację Telegram i kliknąć tu: https://t.me/donaldplnews

Instagram: https://www.instagram.com/donald.pl

Sprawdź naszą stronę główną:

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA