
Fot. YouTube: Haier Polska
Dziennikarz i publicysta
Kuba Wojewódzki
pojawił się w reklamie telewizorów
chińskiej marki Haier
. W komunikacie prasowym marketing manager tej firmy Andrzej Sobolczyk podkreślił, że w jego ocenie służy to promowaniu sprzętów "prostych w obsłudze, komfortowych i odpowiadających na realne potrzeby domowników".
- Jednocześnie, wchodząc w nową kategorię,
rozwijamy konsekwentnie filozofię inteligentnego domu
, przenosząc ją do świata rozrywki i otwierając drzwi do jeszcze bardziej interaktywnych doświadczeń - wskazał.
W reklamie z udziałem Wojewódzkiego te walory są eksponowane pod hasłem "Najwyższa jakość przeżyć". Na nagraniu widać, jak mężczyzna stoi na tle teatralnej sceny i opowiada o "magii premiery". Oprócz niego w spocie wystąpili
Krzysztof Hołowczyc
i
Krzysztof Zalewski
, którzy wystąpili odpowiednio w samochodzie wyścigowym oraz na koncercie muzycznym.
Za przygotowanie strategii, idei kreatywnej, kampanii SEA oraz wsparcie w płatnych social mediach odpowiada agencja ForumUP. Realizacją działań PR i influencer marketingiem zajmuje się Flywheel Public Relations, a za strategię social media na profilach marki odpowiada Brand Kolektyw. Zakup mediów telewizyjnych został powierzony agencji StarMedia.
Podmioty te zdecydowały się zaprosić Wojewódzkiego do wzięcia udziału w reklamie Haier mimo
licznych kontrowersji
związanych z jego osobą. W listopadzie ubiegłego roku Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia uznał, że złamał on zapisy
ustawy o wychowaniu w trzeźwości
, reklamując napoje alkoholowe w mediach społecznościowych. Została na niego nałożona kara w wysokości
400 tys. zł
.
W poprzednich latach Wojewódzki wywołał kontrowersję, jadąc z prędkością
250 km/h
na publicznej drodze. Aktywiści alarmowali wówczas, że celebryta przekroczył prędkość o 140 km/h i zawiadomili policję. Ta początkowo nie chciała zająć się sprawą. Ostatecznie jednak wszczęto czynności w związku z możliwością popełnienia przestępstwa.
Mimo licznych skandali z udziałem Wojewódzkiego, jego popularność nie słabnie i od wielu lat jego wizerunek wykorzystywany jest w reklamach. Na polskim rynku znany jest z promowania
abonamentów sieci Play
, gdzie wciela się w rolę stałego klienta. Reklamuje on także
oranżadę marki Helena
.