Logo
  • DONALD
  • PRZEZ PANDEMIĘ BRANŻA GIER PRZEROSŁA BRANŻE FILMOWĄ I SPORTOWĄ

Przez pandemię branża gier przerosła branże filmową i sportową

25.12.2020, 17:48
Jak wynika z najnowszego raportu firmy IDC
w 2020 roku znacznie zwiększyły się przychody producentów gier wideo.
IDC szacuje je na
179,7 mld dolarów, o 20% więcej niż w 2019 roku.
Tym samym branża gier w 2020 roku przerosła branżę filmową i branżę sportową, które straciły w wyniku pandemii koronawirusa.
Raport IDC, cytowany przez Business Insider, wskazuje, że w 2020 roku sprzedano rekordową liczbę kopii gier.
Najszybciej rosną przychody z gier mobilnych
, w stosunku do zeszłego roku, wyłączając przychody z reklam, zwiększyły się o 24%. P"rzychody z gier na komputery wzrosły o 11% a te z gier na konsole o 19%. Jak podkreśla IDC, sprzedaż tych ostatnich z pewnością napędziły również nowe generacje konsol Xbox i PlayStation.
Badania wskazują, że rozwój branży gier wideo był
stymulowany przez pandemię i kolejne lockdowny
. Według badań NPD Group w Stanach Zjednoczonych w ostatnim roku przybyło graczy, cztery piąte Amerykanów wskazywało, że "grało w gry w ostatnich sześciu miesiącach". 
Według raportu IDC w związku z tym branża gier przyniesie w tym roku większe zyski niż światowa branża filmowa i branża sportowa razem wzięte. Sprostowano jednak, że chodzi o sportową branżę w USA, której przychody w 2020 roku szacowane są przez PWC na
75 miliardów dolarów
.
Z kolei branża filmowa w 2019 roku według Motion Picture Association osiągnęła
100 miliardów dolarów przychodów.
Te w tym roku z pewnością będą dużo niższe z uwagi na zamknięcie kin i wstrzymanie produkcji. 
Zobacz też: 

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA