
fot. East News
Serwis
AliExpress
poinformował o tym, że od października 2024 roku
trzykrotnie wzrosła liczba polskich firm
aktywnie działających na tej platformie. Liczba ofert od miejscowych sprzedawców zwiększyła się natomiast
dziesięciokrotnie
, co napędza sprzedaż lokalnych marek.
- To, co obserwujemy w Polsce, to wyraźna zmiana - lokalne firmy nie tylko dołączają do platformy, ale też rozwijają się w bardzo krótkim czasie - skomentował Gary Topp, European Commercial Director w AliExpress.
W ocenie eksperta na rozwój mniejszych sprzedawców wpłynęły
inwestycje w narzędzia onboardingowe
oraz
wsparcie logistyczne
. Pomóc miało także prowadzenie kampanii sprzedażowych w mediach społecznościowych oraz angażowanie się w akcje takie jak letnie wyprzedaże.
- To realne motory wzrostu. Sukces polskich firm pokazuje, że przy odpowiednim zapleczu lokalne marki mogą skutecznie konkurować i się rozwijać - wyjaśnił Topp.
Te informacje znajdują odzwierciedlenie w danych przekazanych przez AliExpress. Okazuje się, że od momentu wdrożenia strategii wsparcia lokalnych sprzedawców w październiku 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie wzrosła trzykrotnie. Dało to polskim konsumentom dostęp do tysięcy produktów pochodzących od rodzimych marek.
Platforma poinformowała także, że podczas tegorocznej letniej wyprzedaży sprzedawcy z Polski odpowiadali za
30% całkowitej sprzedaży
na platformie w Polsce. Akcje promocyjne cieszyły się dużym zainteresowaniem kupujących, szczególnie jeśli chodzi o artykuły codziennego użytku, sprzęt AGD, RTV oraz artykuły dla zwierząt.
- Dla wielu z tych sprzedawców ekspozycja w kampaniach to nie tylko chwilowy impuls, ale długofalowy akcelerator biznesowy. Ich sukcesy stają się integralną częścią rozwoju AliExpress w Polsce i silnym sygnałem, że lokalne firmy mogą osiągać sukcesy na globalnych platformach - podsumował Topp.