Logo
  • DONALD
  • LIDL ZAPOWIADA KROKI PRAWNE WS. KAMPANII "JEDZIESZ DO LIDLA? SZKODA ZDROWIA"

Lidl zapowiada kroki prawne ws. kampanii "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia"

22.03.2021, 09:32
fot. East News; Twitter
W zeszły weekend na ulicach Warszawy pojawiły się
plakaty z hasłem "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia" i hasztagiem #zostanwdomu
. Za wykupienie siedmiu nośników reklamowych stoi sklep internetowy z artykułami spożywczymi Deli2.pl.
Lidl Polska informuje, że podejmuje "adekwatne kroki, które przewidują przepisy"
 w sprawie kampanii. 
- Niestety spotykamy się także z nietrafionymi działaniami komunikacyjnymi, które równocześnie
stanowią czyn nieuczciwej konkurencji
. Sprawa jest nam znana. Aktualnie podejmujemy odpowiednie działania wyjaśniające - mówiła
Aleksandra Robaszkiewicz
, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska, w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Firma Tower Investments przekazała mediom, że to ona przygotowała bilboardy - ma to być pierwszy etap kampanii debiutującego sklepu Deli2.pl.
Bartosz Kazimierczuk
, prezes spółki, wyjaśnił portalowi, że
dostało się Lidlowi, ponieważ ten przesadnie podkreślał w swoich reklamach informację o bezpieczeństwie
w ich sklepach stacjonarnych.
- Nasilanie takiego przekazu,
nadużywanie kwestii zdrowotnych było najbardziej jaskrawe właśnie w kampaniach Lidla
. Inne sieci handlowe nie miały takich kampanii, więc nie było powodu, żeby w tej kampanii prezentować ich marki - wyjaśnił Kazimierczuk. 
Po interwencji Lidl Polska
plakaty zniknęły z nośników
AMS, Clear Channel i Headz Marketing Partner. 
- Operatorzy outdoorowi spanikowali i
zdjęli te plakaty pod presją Lidla
- przyznał Kazimierczuk.
Tym samym nowy plakat z hasłem "Sorry Lidl…" pojawił się jedynie na nośniku przy drodze z Piaseczna do Warszawy.
Billboard to odpowiedź Deli2.pl na ostrą reakcję Lidl Polska
na kampanię sklepu. Całą sprawę komentuje
Grażyna Gołębiewska
, dyrektorka merketingu w AMS - firmie, która odmówiła dalszej współpracy przy kampanii.
- W naszej ocenie layouty obu plakatów - zarówno pierwszego-teasera, jak i drugiego, który reklamuje sklep Deli2 -
naruszają przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz przepisy kodeksu cywilnego
w części dotyczącej ochrony dóbr osobistych (renomy osób prawnych) - tłumaczyła Gołębiowska.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę na Patronite

Zobacz nasz manifest, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA