Logo
  • DONALD
  • CELEBRYCI REKLAMUJĄCY KRYPTOWALUTY JAKOŚ DZIWNIE UCICHLI I NIE KOMENTUJĄ ICH UPADKU

Celebryci reklamujący kryptowaluty jakoś dziwnie ucichli i nie komentują ich upadku

24.05.2022, 06:00
Celebryci promujący
kryptowaluty
znaleźli się w ogniu krytyki. The New York Times zauważył, że gwiazdy Hollywood czy czołowi sportowcy dotychczas zachęcali swoich fanów do inwestowania. Teraz, gdy najpopularniejsze kryptowaluty zaczęły notować gwałtowne spadki, gwiazdorzy, tacy jak Matt Damon, Reese Witherspoon i Gwyneth Paltrow, postanowili milczeć.
Poprzedni rok upłynął pod znakiem reklam kryptowalut. Sportowe widowisko Super Bowl zostało nawet okrzyknięte jako "Crypto Bowl" z powodu liczby reklam kryptowalut wyemitowanych w przerwie wydarzenia, które kosztowały nawet
7 milionów dolarów za 30 sekund
.
Rynek wirtualnych walut przedstawiano jako świat z własną modną kulturą i filozofią, który jest bardziej inkluzywny niż tradycyjne finanse. 
- Ludzie inwestują prawdziwe pieniądze. Ci, który promują te inwestycje, powinni też
otwarcie mówić o związanych z nimi potencjalnych wadach
- mówił Giovanni Compiani, adiunkt marketingu Uniwersytetu Chicago, cytowany przez The New York Timesa.
W zeszłym tygodniu największe cyfrowe aktywa zanotowały
dwucyfrowe spadki
. Bitcoin w ciągu ostatnich siedmiu dni stracił 28,5 proc., ethereum 33,7 proc. swojej wartości, cardano potaniało o połowę, a terra-luna, która z zasady ma jeden do jednego naśladować kurs dolara, straciła nawet do ponad 75 proc. swojej wartości.
Jednak
Joel Embiid
, koszykarz, który został twarzą platformy Crypto.com, postanowił milczeć. Podobnie zachował się
Matt Damon
, który również zagrał w reklamie popularnej platformy wirtualnej wymiany walut. 
Nie ma co liczyć na
Reese Witherspoon
, która w grudniu zadeklarowała, że "krypto zostanie na dłużej", czy na
Gwyneth Paltrow
, która jest związana z marką bitcoina. 
Głosu w sprawie nie zabrali również
Paris Hilton, Mila Kunis, Aaron Rodgers czy Tom Brady
. Z kolei przedstawiciele tenisistki
Naomi Osaki
, która została w tym roku ambasadorką giełdy FTX, odpowiedzieli, że "Osaka znajduje się za granicą i nie jest niestety dostępna". 
Platforma analizująca reklamy Pathmatics szacuje, że wydatki Crypto.com na reklamę w marcu wynosiły średnio 109 tysięcy dolarów dziennie. W maju dzienna kwota spadła do niecałych 25 tysięcy dolarów.
 

Dokarm kaczkę na Patronite

Zobacz nasz manifest, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA