Logo
  • DONALD
  • POLSKA FUNDACJA NARODOWA OPUBLIKOWAŁA SPRAWOZDANIE W SYLWESTRA, BO CHYBA TROSZKĘ SIĘ WSTYDZĄ

Polska Fundacja Narodowa opublikowała sprawozdanie w Sylwestra, bo chyba troszkę się wstydzą

02.01.2020, 07:55
31 grudnia
, czyli w ostatnim możliwym terminie
Polska Fundacja Narodowa opublikowała sprawozdanie finansowe
ze swojej działalności
za 2018 rok
. PFN w całości finansowana jest z budżetów siedemnastu spółek Skarbu Państwa. Z ostatniego sprawozdania finansowego wynika, że w 2018 roku
koszt jej utrzymania wyniósł 111 mln złotych.
105 mln złotych to koszty statutowe organizacji. Jak podaje serwis Konkret24, jest to kwota o 6 razy większa niż w roku poprzedzającym sprawozdanie.
Na koniec 2018 roku na koncie fundacji pozostało jeszcze 113,3 mln złotych.
W 2018 roku Polska Fundacja Narodowa
podwoiła zatrudnienie
. W 2017 roku w PFN pracowało 17 pracowników, zaś w 2018 roku już
36.
Wzrosła także kwota przeznaczona na pensje pracowników. W poprzednim sprawozdaniu finansowym napisano, że na zatrudnienie przeznaczono 1,2 mln złotych.
W roku 2018 już 4,3 mln złotych.
Wzrosły także kwoty wypłacane pracownikom świadczącym swoje usługi na podstawie umów cywilno-prawnych. W 2017 roku na wynagrodzenia z tego tytułu przeznaczono 91,3 tys. złotych, zaś w 2018 484,8 tys. złotych.
Na pensje czteroosobowego zarządu
w 2017 roku fundacja wydała 473,6 tys. złotych. W 2018 roku, kwota ta sięgnęła
634,3 tys. złotych.
Najdroższym przedsięwzięciem
według sprawozdania z 2018 roku był
projekt zatytułowany: "Promocja Rzeczypospolitej Polskiej za granicą
, w tym ochrona jej wizerunku, a także przeciwdziałanie rozpowszechnianiu w kraju i za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach historycznych, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i Naród Polski - Reputacja". Na ten cel przeznaczono
33,4 mln złotych.
Drugim najdroższym przedsięwzięciem w 2018 roku był projekt
"Polska w Ameryce", który kosztował ponad 23 mln złotych.
Nie są znane jednak szczegóły dotyczące finansowania i działań w ramach tych projektów.
Dziennikarze Onetu ustalili, że w ciągu kilkunastu miesięcy PFN zapłaciła amerykańskiej firmie PR ponad
5,5 mln dolarów,
czy ponad 20 mln złotych za promocję kraju w Stanach Zjednoczonych. 
White House Writers Group, amerykańska firma PR, co miesiąc otrzymywała wynagrodzenie między innymi za
prowadzenie kanałów promujących Polskę w mediach społecznościowych.
Tymczasem konto na Instagramie miało jedynie
52 obserwujących
, a na YouTube - 13.
Ze sprawozdania finansowego fundacji wynika także, że w 2018 roku
projekt "I love Poland" pochłonął 5,5 mln zł.
Jacht miał promować Polskę podczas rejsu, w którym miał odwiedzić 100 portów na całym świecie. 
Spot z Melem Gibsonem
, stworzony z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości kosztował fundację
2,5 mln złotych.
W 2018 roku ponad
12 mln złotych
przeznaczono na kampanię PFN 100x100, która poległa na
zapraszeniu do Polski stu znanych gości z zagranicy
- artystów, aktorów, sportowców, intelektualistów, przedsiębiorców oraz liderów opinii.
Za Międzynarodową
debatę dziennikarzy "Media jako służba publiczna"
, którą PFN zorganizowała w 2018 roku zapłacono
977 tys. złotych.
Debata trwała dwa dni a otwierał ją minister kultury Piotr Gliński.

Donald.pl na Patronite

Zacznijmy od tego, że czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

Więcej memów i Storieshttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA