Logo
  • DONALD
  • KOŚCIÓŁ ZANIEPOKOJONY REKLAMAMI NAPOJÓW BEZALKOHOLOWYCH, BO TWORZY SIĘ PROALKOHOLOWE NAWYKI

Kościół zaniepokojony reklamami napojów bezalkoholowych, bo tworzy się proalkoholowe nawyki

05.08.2022, 07:00
W liście do wiernych przewodniczący zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych
biskup Tadeusz Bronakowski
podjął temat
reklamy alkoholu
. Stwierdził, że ta jest "wszechobecna w naszym życiu publicznym" i jest poważnym
problemem
, który wymaga
natychmiastowego rozwiązania.
Biskup powołał się na dane Światowej Organizacji Zdrowia, która opublikowała raport, mówiący o tym, że alkohol jest jedną z najbardziej szkodliwych substancji dla zdrowia indywidualnego i społecznego. Przypomniał, że na świecie aż 13,5 proc. wszystkich zgonów osób w wieku 20-39 lat jest związanych ze spożywaniem alkoholu.
W liście odniesiono się także do wydatków Polaków na alkohol. Duchowny zwrócił uwagę, że Polacy wydają ok. 40 mld złotych na ten cel. Wydatki te porównano do budżetu Polski na obronność i naukę i szkolnictwo wyższe.
"Gdy rozumiemy, jak wielka jest skala wydatków alkoholowych, łatwiej nam pojąć, dlaczego producenci tak wiele inwestują w reklamę. W ciągu roku tylko producenci piwa wydają na reklamy kilkaset milionów złotych.
Te ogromne środki przeznacza się na tworzenie fałszywego obrazu alkoholu,
jako niezbędnego i niezwykle atrakcyjnego elementu ludzkiego życia" -zwraca się bp Tadeusz Bronakowski do wiernych. 
"Marki alkoholowe sponsorują wydarzenia sportowe i artystyczne. Celują przede wszystkim tam, gdzie koncentruje się uwaga i emocje młodych ludzi. Łączą alkohol z radością, wolnym czasem, letnim wypoczynkiem, ale też silnymi emocjonalnie chwilami, jak wspólny mecz na stadionie czy uczestnictwo w dużym festiwalu muzycznym. Coraz większym polem działania producentów są też media społecznościowe" - dodał.
Duchowny podkreślił, że silnym
trendem jest obecnie promowanie napojów bezalkoholowych,
który jest szczególnie groźny dla młodych ludzi, ponieważ napoje te mają tych samych producentów i
niemal identyczne nazwy
i opakowania jak napoje z zawartością alkoholu.
"W ten sposób przyzwyczaja się, zwłaszcza młodych odbiorców, do logotypów, marek i opakowań alkoholu, rzekomo nie reklamując alkoholu. Należy pamiętać, że napój określany jako bezalkoholowy w rzeczywistości może posiadać do 0,5% alkoholu" - napisano.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu
59
"Każdy zasługuje na wysłuchanie. Żadni policjanci myśli nie mogą dyktować dziennikarzowi kogo może, a kogo nie może zapraszać".  Zobacz więcej »

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić
25
Progu wyborczego nie przekroczyłaby m.in Nowa Lewica, na którą głos oddałoby 4,48 proc. Zobacz więcej »

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem
35
Pałac Buckingham odebrał Andrzejowi tytuły i możliwość dalszego mieszkania w rezydencji Royal Lodge.  Zobacz więcej »

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino
23
Oprócz pieniędzy ze skarbonek zabrał także butelkę wina mszalnego, które wpił na miejscu zdarzenia. Zobacz więcej »
Więcej popularnych