Założona przez Polaka Michała Bryłę brytyjska firma Violet,
zajmująca się sprzedażą i dystrybucją farb online,
przygotowała kampanię opartą na skojarzeniach kolorów
z różnymi przejawami
przemocy fizycznej.
Kampania jest kontrowersyjna ponieważ tematyce jest daleko do przeciętnych skojarzeń z kolorami farb.
-
Violet to zupełnie nowe podejście do sprzedaży farby.
To pierwsza w pełni internetowa firma farbiarska, która nie prowadzi tradycyjnych punktów sprzedaży. Uznaliśmy, że kampania promocyjna musi być równie nietypowa - tłumaczy w rozmowie z serwisem Wirtualne Media Adam Stankiewicz, szef marketingu firmy i pomysłodawca kampanii.
W serii 20-sekundowych spotów przedstawiono różne sceny przemocy
, w których
zamiast krwi pojawiają się kolory farb w różnych odcieniach.
- Temat koloru, na przykład koloru skóry wywołuje u ludzi wiele emocji i dlatego naturalnie nam się to skojarzyło z kampanią naszej farby. Po prostu kolory są dla ludzi istotne, tak jak dla nas, oczywiście. Obecnie Wielka Brytania mocno zmienia się politycznie, co daje też więcej swobody w wykorzystaniu pewnych tematów - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Stankiewicz.
Dodaje, że pomysł na spoty jest autorski i "jest on ściśle powiązany z wartościami marki".
Obecnie kampania Violet ogranicza się tylko do social mediów.
Według zapowiedzi Violet chce wyjść w przyszłym roku poza brytyjski rynek.
W planach jest również pojawianie się na polskim rynku, jednak szczegółowe plany nie są na razie ujawniane:
- Realne działania w Polsce rozpoczniemy w ciągu przyszłego roku, choć mamy już tutaj pewne zaplecze, w pewnym sensie jesteśmy firmą z Polski.
Co do charakteru naszych działań marketingowych dużo tu zależy od tego, czy brytyjska kampania zostanie tu odebrana podobnie entuzjastycznie co w Wielkiej Brytanii
- mówi Adam Stankiewicz.