Logo
  • DONALD
  • POPULARNOŚĆ LABUBU PRZEŁOŻYŁA SIĘ NA SUKCES KOMERCYJNY, ZYSKI PRODUCENTA WZROSŁY O 350%

Popularność Labubu przełożyła się na sukces komercyjny, zyski producenta wzrosły o 350%

21.07.2025, 16:30
Fot.: @vanityfair - TikTok / Fot.: @baoliin - TikTok
Chińska firma
Pop Mart
, która zyskała rozpoznawalność dzięki produkcji pluszowych zabawek Labubu, poinformowała, że jej zyski w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o co najmniej
350 proc.
Wartość rynkowa przedsiębiorstwa zwiększyła się do
ponad 42 mld dol.
, wyprzedzając m.in. firmę Mattel, znaną z produkcji lalek Barbie.
Głównym powodem sukcesu Pop Mart jest
ogromna sprzedaż Labubu
. Są one sprzedawane przede wszystkim w tzw.
blind boxach
. Dzięki temu rozwiązaniu zawartość zamówienia pozostaje dla klienta tajemnicą aż do otwarcia. Z tego powodu w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej
filmików, przedstawiających proces rozpakowywania lalek
.
Labubu zyskały rozpoznawalność również dzięki
nietypowemu wyglądowi
. Pluszaki mają
charakterystyczne rekinopodobne zęby
i
szpiczaste uszy
. Są pokryte puchatym materiałem oraz dostępne w wielu wersjach kolorystycznych.
Popularność Labubu nie słabnie, tym bardziej że z nietypową maskotką pokazało się wiele znanych osób. Chodzi m.in. o amerykańską celebrytkę
Kim Kardashian
, kanadyjskiego koszykarza
Dillona Brooksa
czy tajską raperkę
Lisę
, kojarzoną z zespołem Blackpink.
Dzięki tym czynnikom tylko w pierwszej połowie 2025 r. 
sprzedaż Labubu w USA wzrosła o 5000 proc.
Ogromny popyt na te zabawki zmusiła niektóre firmy do
czasowego wstrzymania sprzedaży
. Labubu są również sprzedawane za pomocą platform do obrotu towarami z drugiej ręki. Dodatkowo powstaje wiele fabryk zajmujących się produkowaniem tzw.
Lafufu
, czyli podróbek Labubu.
Chińskie władze dostrzegają w sukcesie Labubu
potencjał soft power
, który polega na kształtowaniu preferencji innych poprzez przekonywanie ich co do atrakcyjności swojej kultury. Według Komunistycznej Partii Chin rosnąca popularność 
Labubu symbolizuje dynamiczny rozwój chińskiej kreatywności
 i świadczy o tym, że kraj przekształca się z producenta tanich towarów w globalne centrum innowacji.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu
62
"Każdy zasługuje na wysłuchanie. Żadni policjanci myśli nie mogą dyktować dziennikarzowi kogo może, a kogo nie może zapraszać".  Zobacz więcej »

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić
25
Progu wyborczego nie przekroczyłaby m.in Nowa Lewica, na którą głos oddałoby 4,48 proc. Zobacz więcej »

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem
35
Pałac Buckingham odebrał Andrzejowi tytuły i możliwość dalszego mieszkania w rezydencji Royal Lodge.  Zobacz więcej »

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino
23
Oprócz pieniędzy ze skarbonek zabrał także butelkę wina mszalnego, które wpił na miejscu zdarzenia. Zobacz więcej »
Więcej popularnych