
Fot.: @vanityfair - TikTok / Fot.: @baoliin - TikTok
Chińska firma
 Pop Mart
, która zyskała rozpoznawalność dzięki produkcji pluszowych zabawek Labubu, poinformowała, że jej zyski w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o co najmniej 
350 proc.
 Wartość rynkowa przedsiębiorstwa zwiększyła się do 
ponad 42 mld dol.
, wyprzedzając m.in. firmę Mattel, znaną z produkcji lalek Barbie.
Głównym powodem sukcesu Pop Mart jest 
ogromna sprzedaż Labubu
. Są one sprzedawane przede wszystkim w tzw. 
blind boxach
. Dzięki temu rozwiązaniu zawartość zamówienia pozostaje dla klienta tajemnicą aż do otwarcia. Z tego powodu w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej 
filmików, przedstawiających proces rozpakowywania lalek
.
Labubu zyskały rozpoznawalność również dzięki 
nietypowemu wyglądowi
. Pluszaki mają 
charakterystyczne rekinopodobne zęby
 i 
szpiczaste uszy
. Są pokryte puchatym materiałem oraz dostępne w wielu wersjach kolorystycznych.
Popularność Labubu nie słabnie, tym bardziej że z nietypową maskotką pokazało się wiele znanych osób. Chodzi m.in. o amerykańską celebrytkę 
Kim Kardashian
, kanadyjskiego koszykarza 
Dillona Brooksa
 czy tajską raperkę 
Lisę
, kojarzoną z zespołem Blackpink.
Dzięki tym czynnikom tylko w pierwszej połowie 2025 r. 
sprzedaż Labubu w USA wzrosła o 5000 proc.
 Ogromny popyt na te zabawki zmusiła niektóre firmy do 
czasowego wstrzymania sprzedaży
. Labubu są również sprzedawane za pomocą platform do obrotu towarami z drugiej ręki. Dodatkowo powstaje wiele fabryk zajmujących się produkowaniem tzw. 
Lafufu
, czyli podróbek Labubu.
Chińskie władze dostrzegają w sukcesie Labubu 
potencjał soft power
, który polega na kształtowaniu preferencji innych poprzez przekonywanie ich co do atrakcyjności swojej kultury. Według Komunistycznej Partii Chin rosnąca popularność 
Labubu symbolizuje dynamiczny rozwój chińskiej kreatywności
  i świadczy o tym, że kraj przekształca się z producenta tanich towarów w globalne centrum innowacji.