Logo
  • DONALD
  • ZAMIAST ZMIANY PRAWA CHRONIĄCEGO PIESZYCH, RZĄD WYDA MILIONY NA JAKIEŚ REKLAMY, ŻEBY UWAŻAĆ NA DRODZE

Zamiast zmiany prawa chroniącego pieszych, rząd wyda miliony na jakieś reklamy, żeby uważać na drodze

04.11.2020, 10:25
W grudniu 2019 roku
Mateusz Morawiecki zapowiedział trzy zmiany dotyczące przepisów ruchu drogowego
. Pierwsze z zapowiedzianych przez Morawieckiego obostrzeń dotyczyło 
pierwszeństwa dla pieszego
przed wejściem na pasy. Drugie to
ograniczenie prędkości do 50 km/h w terenie zabudowanym
przez całą dobę, zaś trzecie odnosiło się do możliwości odebrania prawa jazdy z powodu przekroczenia prędkości o więcej niż 50 km/h także poza terenem zabudowanym.
Pisaliśmy o tym tutaj:
Zapowiadana
nowelizacja Prawa o ruchu drogowym miała wejść w życie od 1 lipca 2020 roku
. Niestety wciąż nic się w tej
sprawie nie wydarzyło
.
Serwis BRD24 zwraca uwagę na to, że rządzący postanowili
skupić się na kampaniach społecznych
, które w ocenie serwisu nie wnoszą nic do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Ministerstwo Infrastruktury ma niebawem rozstrzygnąć
przetarg na spoty telewizyjne i radiowe
. Szacowano, że na same kreacje trzeba będzie wydać 460 tys. zł.
Serwis przywołuje, że
w 2017 roku
resort zrobił kampanię społeczną dla pieszych i kierowców. Kosztowała ona
17 mln zł
.
"Co zmieniła w śmiertelności pieszych na przejściach już wiadomo - nic. W 2017 r. na polskich drogach zginęło więcej pieszych (873) niż rok wcześniej, przed kampanią społeczną urzędników (868)" - podaje serwis.
Teraz Ministerstwo Infrastruktury zamówiło spoty radiowe i telewizyjne
.
Pierwsze mają dotyczyć przestrzegania limitów prędkości na drodze
. Celem spotów ma być "doprowadzenie do zmiany postaw i zachowań":
"Ma do tego dojść poprzez wskazanie kierującym pojazdami konsekwencji nieprzestrzegania przepisów ruchu, w zakresie ograniczenia nadmiernej prędkości i przestrzegania obowiązujących limitów prędkości i/lub wskazania prawidłowego wzorca zachowania z jakim powinni się identyfikować. Wywołanie refleksji nad własnymi niebezpiecznymi zachowaniami w ruchu drogowym, które mogą powodować zagrożenie utraty życia i zdrowia kierowców" - napisano w dokumentach przetargowych.
W drugiej części kampanii społecznej
stworzonej przez Ministerstwo Infrastruktury mają zostać zaprezentowane spoty, które wpłyną
na pieszych
. Cele komunikacji w dokumentach przetargowych określono następująco:
"Uświadomienie wszystkich użytkowników dróg o prawach i obowiązkach pieszego, w tym prawidłowego zachowania się przy przekraczaniu przejść dla pieszych. Konieczności zwrócenia uwagi na zachowanie przez pieszych szczególnej ostrożności -  wchodzącym i/lub znajdującym się na przejściu. Wywołanie refleksji nad własnymi niebezpiecznymi zachowaniami w ruchu drogowym, które mogą powodować zagrożenie utraty życia i zdrowia pieszych na przejściach dla pieszych.
Pokazanie zagrożeń występujących na przejściach dla pieszych - głównie pieszych oraz informowania o odpowiednich regulacjach prawnych w tym zakresie
".
Jak podaje serwis BRD24 w pierwszej części przetargu dotyczącej produkcji spotów o przekraczaniu prędkości zgłosiło się 12 chętnych firm.
"
Najdroższa oferta jest o 10 tys. zł niższa od wyceny zakładanej przez ministerstwo - i wyniosła nieco ponad 270 tys. zł.
Najtańsza oferta w tej części przetargu to 174 660 zł" - podaje BRD24.
Do przetargu na drugą część kampanii zgłosiło się 11 podmiotów:
"Najdroższa oferta - 280 317 zł - jest o niecałe 4 tys. zł niższa od wyceny zakładanej przez resort infrastruktury. Najtańsza oferta została złożona z ceną 136 tys. zł" - podaje BRD24.
Przetarg na emisję spotów w mediach nie został jeszcze opublikowany
, ale jak podaje serwis pochłonie on najwięcej zaplanowanych na kampanię środków.
Zobacz też:

Cześć, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy serwisem tworzonym przez osoby, które nie chcą pracować w korporacyjnych mediach, bo uważają, że nie ma w nich już prawie miejsca na humor i etyczne dziennikarstwo.

Jeżeli chcesz pomóc zbudować nam coś świeżego i wartościowego, zajrzyj na nasz Patronite.

Oto dlaczego warto nas wspierać, piątka Donalda:

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.
2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, co za co ktoś zapłacił.
3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.
4. Bo umówmy się, zdarzyło ci się gorzej wydać te 10 zł.
5. Bo malujemy uśmiech na twojej buzi, a nie ma nic cenniejszego, słodziaku. 

A poza tym czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Po więcej memów i Stories chodźcie na Instagramhttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać codziennie podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA