
fot. TikTok
Przepisy na
jedzenie z serkiem wiejskim
stały się tak popularne na amerykańskim TikToku, że w niektórych sklepach
odnotowano jego braki
. Specjaliści badający rynek przyznają, że nie spodziewali się tak gwałtownego wzrostu popytu. Na TikToku najpopularniejsze
filmiki z tagiem "cottage cheese" zostały odtworzone kilka milionów razy
.
Duży popyt na twaróg utrzymuje się od 2022 roku, gdy jego sprzedaż wzrosła o 11%, podaje amerykańska firma badawcza Circana, zajmująca się analizą danych i nawyków konsumenckich. W 2023 i 2024 wzrost wynosił 17%, a rekordowy wynik osiągnął w tym roku - do 15 czerwca
sprzedaż detaliczna serka wiejskiego w ciągu 52 tygodni wzrosła o 20%
.
- Dawniej serek wiejski był jedzeniem twoich dziadków albo produktem dietetycznym. Ale
TikTok to wszystko zmienił
- skomentował John Crawford, wiceprezes ds. analiz rynku nabiału w Circana.
Producenci twarogu również nie spodziewali się jego nagłej popularności.
- Serek wiejski Organic Valley
sprzedaje się szybciej, niż jesteśmy w stanie go produkować -
przyznaje Andrew Westrich, manager ds. marketingu w Organic Valley. Firma poinformowała, że sprzedaż ich produktów w pierwszej połowie 2025 roku wzrosła o ponad 30% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Popularność tego produktu bogatego w białko da się zauważyć także w Polsce. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się przepisy Przemka Trojanka, które udostępnia pod pseudonimem mamucior, gdzie prezentuje dania z twarogiem jako alternatywę dla wielu popularnych potraw. Filmy
"Diety Mamuta"
zdobywają kilka milionów wyświetleń na
Instagramie
.