Logo
  • DONALD
  • WIADOMOŚCI TVP PRZEPRASZAJĄ, ALE NICZEGO NIE ŻAŁUJĄ

Wiadomości TVP przepraszają, ale niczego nie żałują

04.10.2019, 10:19
[reklama]
W zeszłym tygodniu
Wiadomości TVP
wyemitowały w głównym wydaniu materiał, w którym pokazano sondaż Instytutu Badań Pollster. Nie wspomniano w nim jednak o
Konfederacji
, która uzyskała w badaniu
5% poparcia
. Partia pozwała
Wiadomości
w trybie wyborczym, a sąd w obu instancjach nakazał Telewizji Polskiej przeprosiny.
Te rozpoczęły wczorajsze wydanie programu. 
- Zapraszam na główne wydanie
Wiadomości,
 które zaczynamy od j
ednego z najbardziej kuriozalnych wyroków w historii polskiego sądownictwa
. Telewizja Polska ma opublikować sprostowanie niepełnej informacji, którą sami uzupełniliśmy i zaprezentowaliśmy na antenie już siedem dni temu. Tak zadecydował warszawski sąd - rozpoczęła
Danuta Holecka
.
Następnie wyemitowano napisane mikroskopijną czcionką przeprosiny. Podkreślono, że taką nakazał sąd. 
Same przeprosiny trwały kilka sekund, następnie pokazano 
siedmiominutowy reportaż udowadniający
 
"kuriozalność" 
wyroku sądu. 
- Sędziowie chyba znów weszli na barykadę polityczną - mówił
Michał Karnowski
Następnie
Wiadomości
postanowiły wytłumaczyć, dlaczego wynik Konfederacji pominięto w materiale prezentującym sondaż. 
- Dziennikarka, przygotowująca grafikę z wynikami sondażu, nie umieściła
Konfederacji
ponieważ nie uzyskała szczegółowych wyników badania od pracowni je przeprowadzającej, ani od redakcji
Super Expressu
, który badanie zamówił - poinformowano. 
Dalej tłumaczono, że redakcja miała "poważne wątpliwości", czy wynik nie został zaokrąglony w górę, bo w innych sondażach Konfederacja znajdowała się pod progiem wyborczym, 
- To ważne, bowiem w
Wiadomościach
z zasady prezentujemy sondażowe wyniki poparcia tylko dla partii, które przekraczają 5-procentowy próg wyborczy - tłumaczono.
Przypomniano też o 
"aktywności polityków Konfederacji w Rosji" i "wizytach na okupowanym Krymie"
. Nie obyło się też bez komentarzy na temat sędziego, który wydał wyrok w sprawie przeprosin.
-
Sędzia Rafał Wagner, który wydał ten kuriozalny wyrok wcześniej skazał m.in. Zbigniewa Ziobrę.
Znajduje się na liście "sędziów wolności", przygotowała ją Ewa Siedlecka, publicystka znana z krytyki polskiego rządu - usłyszeliśmy. 
"Przeprosiny" TVP komentują już politycy Konfederacji. Według nich w programie znów podano nieprawdziwe informacje, tym razem dotyczące przeliczenia głosów na liczbę mandatów. 

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Walczymy o więcej dystansu i zdrowego rozsądku w polskich mediach.

 

Chcesz nam pomóc zmieniać polskie media? Przeczytaj nasz manifest na Patronite: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA