W ubiegłym roku głośno było o tym, że
90% sklepów sieci Dino
ma
własne instalacje fotowoltaiczne
. Miało to pozwalać na pokrycie
ponad 20% zużycia energii
. Sieć szacowała, że nakłady poniesione przez Dino Polska w ciągu 5 lat na budowę OZE to ponad 200 mln zł.
Okazuje się, że fotowoltaikę postanowiła zainwestować także
sieć sklepów Biedronka
. Okazuje się, że już
2072 sklepów
sieci w całej Polsce zostało wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Tylko w czerwcu Biedronka wyprodukowała w swoich obiektach 17,5 tys. MWh.
- Rozpoczynając swoją drogę do zielonej transformacji od zaledwie 8 sklepów w 2022 r., sieć osiągnęła w zaledwie trzy lata liczbę 2072 sklepów z aktywnymi instalacjami fotowoltaicznymi. Ten wzrost jest dowodem na rzeczywistą transformację energetyczną Biedronki - mówi Natalia Rompska-Żuk, menedżer ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.
Jak informuje firma Biedronka podobne rozwiązania także w
centrach dystrybucyjnych
. Panele słoneczne mają już działać w 8 z 17 obiektów. Według szacunków sieci około
16 proc. całkowitego zużycia energii
w sklepach wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne pochodzi ze słońca.