Logo
  • DONALD
  • CARREFOUR ODPUŚCIŁ SOBIE REKLAMY W VOD TVP PO ICH JAZDACH NA LGBT, PEREIRA SIĘ DĄSA

Carrefour odpuścił sobie reklamy w VOD TVP po ich jazdach na LGBT, Pereira się dąsa

27.11.2020, 12:21
W zeszłym tygodniu na Twitterze jedna z użytkowniczek zwróciła uwagę, że
na platformie VOD TVP pojawiają się reklamy Carrefoura
. Oznaczyła więc francuski profil sieci i zapytała, czy sieć zdaje sobie sprawę czy
wykupując reklamy, finansuje "obrzydliwą nienawiść do LGBT"
. Dołączyła screen reklamy Carrefoura na VOD i screen z TVP Info z hasztagiem "tęczowa zaraza".
Wpis zyskał popularność, a podobny wpis zamieściły profil Stop Funding TVP, który następnie udostępnił profil
Stop Funding Hate.
 
Do sprawy odniosła się centrala Carrefoura, wskazując, że treści dotyczące LGBT
"nie odzierciedlają wartości firmy"
. Poinformowano, że bieżąca kampania sieci na VOD TVP została wstrzymana, a czujność na takie tematy zostanie "podwojona". 
Na to zareagował Samuel Pereira.
"Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym.
Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować
i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję?" - napisał na Twitterze. 
"Wskazana w poście na Twitterze reklama, została
błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych
na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej" - podał natomiast w komunikacie
Carrefour Polska. 
Pereira i szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej
Jarosław Olechowski
twierdzą też, że cała sprawa opiera się na fake newsie. Tłumaczą, że wkazany przez internautkę przykład treści to manipulacja, a rubryki "tęczowa zaraza" na portalu TVP Info nie ma, hasztag dotyczył natomiast jedynie treści informacyjnych. 
"Polityka reklamowa to jedno, ale wpis francuskiej centrali był reakcją na tweet anonima, który ocenił zawartość tekstów... tłumacząc tytuły translatorem, a
te same (informacyjne) treści pojawiały się w wielu innych miejscach,
np. na portalu tvn24" - pisze Pereira. 
Część internautów rzeczywiście przyznaje, że choć może przykład był nietrafiony, to
nagonka TVP na osoby LGBT pozostaje faktem
. Inni wypominają Pereirze i Olechowskiemu, że TVP też chętnie posługuje się fake newsami i manipulacją. 

Cześć, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy serwisem tworzonym przez osoby, które nie chcą pracować w korporacyjnych mediach, bo uważają, że nie ma w nich już prawie miejsca na humor i etyczne dziennikarstwo.

Jeżeli chcesz pomóc zbudować nam coś świeżego i wartościowego, zajrzyj na nasz Patronite.

Oto dlaczego warto nas wspierać, piątka Donalda:

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.
2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, co za co ktoś zapłacił.
3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.
4. Bo umówmy się, zdarzyło ci się gorzej wydać te 10 zł.
5. Bo malujemy uśmiech na twojej buzi, a nie ma nic cenniejszego, słodziaku. 

A poza tym czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Po więcej memów i Stories chodźcie na Instagramhttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać codziennie podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA