Agencja Reutersa podaje, że
OpenAI
już za chwilę ma wypuścić na rynek z
przeglądarkę internetową opartą na sztucznej inteligencji
. Ma ona zostać uruchomiona w nadchodzących tygodniach.
Według ustaleń serwisu jeśli nowa przeglądarka zostanie przyjęta przez 500 milionów aktywnych tygodniowo użytkowników ChataGPT, to "może
wywrzeć presję na kluczowy element kanału pieniędzy reklamowych Google
". Chrome jest ważnym elementem działalności reklamowej firmy Alphabet. Może pomóc przynosić jej prawie trzy czwarte przychodów, ponieważ przeglądarka
dostarcza informacji o użytkownikach
i "pomaga" Alphabetowi kierować reklamy tak, by były bardziej skuteczne i zyskowne.
Wiadomo, że Google chce włączyć do Chrome’a swoją sztuczną inteligencję Gemini. Z kolei Perplexity stworzyło przeglądarkę Comet. Tym samym widać, że konkurencja na rynku nie śpi.