Logo
  • DONALD
  • DRAKE OSKARŻA SPOTIFY I UNIVERSAL O SZTUCZNE PODBIJANIE STATYSTYK KAWAŁKA KENDRICKA LAMARA

Drake oskarża Spotify i Universal o sztuczne podbijanie statystyk kawałka Kendricka Lamara

27.11.2024, 09:30
Fot.: Instagram @champagnepapi / East News / Spotify
Kanadyjski raper
Aubrey Drake Graham
, znany pod pseudonimem
Drake
, oskarżył
Universal Music Group
oraz
Spotify
o sztuczne pompowanie statystyk utworu "Not Like Us" 
Kendricka Lamara
. Prawnicy muzyka twierdzą, że wytwórnia płaciła Spotify ogromne sumy za promocję numeru.
"Not Like Us" w niespełna siedem miesięcy od premiery doczekał się
915 mln odtworzeń
na Spotify. Być może jeszcze w tym roku stanie się czwartym utworem w karierze rapera, który przekroczy
miliard streamów
. Co ciekawe, w utworze Lamara pojawiają się obraźliwe odniesienia do postaci Drake’a, dlatego uważa się go za
diss track
.
Żadnemu z kawałków tworzonych przez Drake’a nie udało się uzyskać tak imponujących wyników. W związku z tymi liczbami Kanadyjczyk podejrzewa, że wytwórnia płaciła platformie streamingowej za promocję singla Lamara. Twórca oskarża również wytwórnię o
bierność w promocji jego kawałków
. Drake twierdzi, że pracownicy Universalu, którzy deklarowali wsparcie dla niego, byli
dyscyplinarnie zwalniani z pracy
.
Prawnicy muzyka wysuwają podejrzenia, że świetne wyniki "Not Like Us" w pierwszych dniach od premiery mogły być zasługą
botów
. Pojawiły się też
przypuszczenia, że Spotify zapłaciło promotorom radiowym
za zwiększenie liczby odtworzeń w radiu, a także gigantowi technologicznemu Apple za to, że jego asystent głosowy Siri wprowadził użytkowników w błąd, kierując ich do przeboju Lamara.
Do zarzutów wysuwanych przez Kanadyjczyka ustosunkował się już Universal. Fonograficzny
gigant zaprzecza stawianym zarzutom
. Wytwórnia twierdzi, że działała zgodnie z zasadami etyki oraz podkreśla, że ilość odtworzeń danego utworu zależy wyłącznie od słuchaczy.
"Sugestia, że UMG zrobiłoby cokolwiek, aby osłabić któregokolwiek ze swoich artystów, jest obraźliwa i nieprawdziwa. Stosujemy się do praktyk etycznych w naszych kampaniach marketingowych i promocyjnych. Żadne wymyślone i absurdalne argumenty prawne zawarte w tym pozwie nie powinny przesłonić faktu, że fani wybierają muzykę, której chcą słuchać" - czytamy w komunikacie.
fot. Spotify

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu
47
"Każdy zasługuje na wysłuchanie. Żadni policjanci myśli nie mogą dyktować dziennikarzowi kogo może, a kogo nie może zapraszać".  Zobacz więcej »

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić
24
Progu wyborczego nie przekroczyłaby m.in Nowa Lewica, na którą głos oddałoby 4,48 proc. Zobacz więcej »

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem
35
Pałac Buckingham odebrał Andrzejowi tytuły i możliwość dalszego mieszkania w rezydencji Royal Lodge.  Zobacz więcej »

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino
23
Oprócz pieniędzy ze skarbonek zabrał także butelkę wina mszalnego, które wpił na miejscu zdarzenia. Zobacz więcej »
Więcej popularnych