
fot. Crocs
We wtorek odbyła się 
premiera nowych Crocsów powstałych we współpracy z KFC
. Obuwie, które wyróżnia się aromatyzowanym breloczkiem 
o zapachu smażonego kurczaka,
 wyprzedało się w kilka minut.
Obuwie Crocs x KFC zwraca uwagę 
nadrukiem pałek "Kentucky Chicken"
 i biało-czerwoną podeszwą, która nawiązuje do kolorystyki kubełków serwowanych w amerykańskiej sieci fast food. Do każdej pary dołączono elementy "Jibbitz" w kształcie pałek z kurczaka, które dla ozdoby można 
wetknąć w dziurki na górze Crocsów
.
Sprzedaż kurczakowych Crocsów w cenie 
60 dolarów
 rozpoczęła się we wtorek w południe amerykańskiego czasu i błyskawicznie się zakończyła. Teraz obuwie ma wartość kolekcjonerską i można je wylicytować na stronie StockX, na której jego cena w ciągu godziny od zakończenia oficjalnej sprzedaży 
wzrosła 4-krotnie
.
Zapowiedź współpracy Crocs i KFC można było zobaczyć w lutym na 
nowojorskim tygodniu mody
, gdy koreańska raperka 
MeLoveMeAlot
 na jednym z pokazów zaprezentowała się w 
wersji na koturnie
. Model pojawił się też na okładce cyfrowego wydania magazynu 
Paper
.
Marka Crocs postarała się, by limitowane obuwie służyło, przynajmniej częściowo, szczytnemu celowi. 
3 dolary
 ze sprzedaży każdej pary zostaną przekazane fundacji 
REACH Educational Grant Program
, która funduje stypendia pracownikom amerykańskich restauracji KFC.