Logo
  • DONALD
  • WIZERUNEK TOMASZA KOTA ZOSTAŁ WYKORZYSTANY BEZ JEGO ZGODY NA ETYKIETKACH SZAMPANA BEZALKOHOLOWEGO

Wizerunek Tomasza Kota został wykorzystany bez jego zgody na etykietkach szampana bezalkoholowego

31.12.2023, 07:30
W ostatnich dniach w związku ze zbliżającą się nocą sylwestrową w sieci pojawiło się wiele
reklam napojów bezalkoholowych imitujących szampana
. Na rynku pojawił się także
produkt
z wizerunkiem
Tomasza Kota
ucharakteryzowanego na główną postać film
Akademia Pana Kleksa
, którego premiera zaplanowana jest na 5 stycznia. Napój pojawił się w sklepach sieci Lidl i jego koszt to niecałe 10 złotych.
Do sprawy odniósł się sam Tomasz Kot, który w
oświadczeniu
zaprzeczył, jakoby podjął współpracę
z producentem napoju imitującego szampana. Dodał też, że nie wiedział, że jego wizerunek zostanie wykorzystany, a on sam nie pije alkoholu od 18 lat:
"Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i 
nie była to moja decyzja
. Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych" - napisał w oświadczeniu.
"Dowiedziałem się o istnieniu tych napojów w sklepach z postów w social media.
Nie piję alkoholu od 18 lat i nigdy nie wyrażałem zgody na udział w reklamach
pośrednio lub bezpośrednio związanych z alkoholem, w szczególności, kierowanych do dzieci. Moje zdanie na ten temat nie uległo zmianie" - podsumował.
Poniżej publikujemy oświadczenie Lidl Polska:
"W Lidl Polska tworzymy wartość dla klienta poprzez wypełnianie naszej codziennej misji, jaką jest zapewnianie społeczeństwu produktów spożywczych i najpotrzebniejszych artykułów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. W naszej ofercie przeważają produkty marek własnych, jednak oferujemy także artykuły od producentów zewnętrznych. Produkt, o którym Państwo wspominają, został włączony do naszej oferty wyłącznie ramach czasowej promocji. Jest to artykuł producenta zewnętrznego - firmę JNT GROUP - który jest dostępny w różnych sieciach handlowych. Zwróciliśmy się do dostawcy z prośbą o stanowisko w tej sprawie. Dostawca w przesłanym do nas oświadczeniu potwierdził, że zawarł umowę sublicencji z JOYJOY uprawniającą JNT GROUP do korzystania z oznaczeń licencjonowanych, w tym m. in. wizerunków postaci z filmu pod tytułem Akademia Pana Kleksa cz. I". 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA