Logo
  • DONALD
  • WUJEK BEN ZNIKNIE Z LOGO "UNCLE BEN'S", BO KOJARZY SIĘ RASISTOWSKO 

Wujek Ben zniknie z logo "Uncle Ben's", bo kojarzy się rasistowsko 

19.06.2020, 15:41
Instagram
Na fali protestów zapoczątkowanych po morderstwie
George’a Floyda
 i ruchu
Black Lives Matte
r, coraz więcej firm i korporacji próbuje zmienić swój wizerunek. Niektóre logotypy czy nazwy wprost nawiązują bowiem do stereotypów rasowych.
Na rebranding zdecydował się właśnie właściciel marki 
Uncle Ben’s
.
Logo Wujka Bena z 1946 roku oparte jest na dwóch prawdziwych postaciach: rolniku z Black Texan, znanym jako wujek Ben, oraz szefie kuchni i kelnerze z Chicago,
Franku Brownie.
Protekcjonalne określenia "wuj" czy "ciocia" były stosowane przez białych wobec czarnoskórych na południu Stanów po to, aby nie stosować formy "pan" i "pani".
"Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w czarnoskórej społeczności, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że
teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę wuja Bena, w tym jej wizualną tożsamość marki, co zrobimy
" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu firmy.
Firma
Mars Inc. zapowiedziała też zmianę innego swojego produktu - 
Aunt Jemima.
Nazwa Aunt Jemima bazuje na stereotypie czarnoskórej służącej z okresu niewolnictwa.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA