
Fot.: boeckermaschinenwerke - Instagram
Niemiecka firma
Böcker
wykorzystała kradzież w Luwrze do swojej reklamy. Z ustaleń służb wynika, że to właśnie podnośnik tego producenta został wykorzystany do zuchwałego włamania w paryskim muzeum, do którego
doszło 19 października. Złodzieje ukradli wówczas osiem sztuk biżuterii o łącznej wartości ponad
88 mln euro
. Podejrzani zostali zatrzymani w sobotę przez paryską policję.
Reklama pojawiła się na instagramowym profilu Böcker już kolejnego dnia po napadzie, czyli 20 października. Wówczas w internecie umieszczono przekazy marketingowe wyłącznie w języku niemieckim. Później w sieci ukazała się także wersja anglojęzyczna.
"
Böcker Agilo przeniesie twoje skarby o wadze do 400 kg z prędkością 42 m/min.
- cicho jak szept dzięki silnikowi elektrycznemu 230 V" - brzmi komunikat marketingowy Böcker.
W każdym przypadku materiał został opatrzony również ilustracją, na której widać
podnośnik stojący przy budynku w towarzystwie policji
. Reakcję na tę reklamę okazały się w dużej mierze pozytywne. Niemieckojęzyczna wersja doczekała się ponad
86 tys. polubień
, a anglojęzyczna - ponad
45 tys.

Fot.: boeckermaschinenwerke - Instagram
Dyrektor zarządzający firmy
Alexander Böcker
przekazał CNN, że był w szoku, kiedy dowiedział się, że podnośnik właśnie jego firmy był wykorzystany do dokonania tak znacznej kradzieży. Przyznał jednak, że
po jakimś czasie postanowił obrócić tę sytuację w żart
i wykorzystać ją w celach reklamowych.
- Na szczęście większość ludzi zrozumiała ten żart i wie, że nie mamy nic wspólnego z napadem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych reakcji - powiedział.