Logo
  • DONALD
  • MICHAEL BLOOMBERG CHCE BYĆ PREZYDENTEM USA I JUŻ WYDAŁ PRAWIE ĆWIERĆ MILIARDA $ NA REKLAMY

Michael Bloomberg chce być prezydentem USA i już wydał prawie ćwierć miliarda $ na reklamy

21.01.2020, 07:55
fot. East News
W listopadzie 2020 w USA odbędą się wybory prezydenckie
. Od wielu miesięcy trwa walka o to, kto będzie rywalem Donalda Trumpa w walce o fotel prezydenta USA.
O start z ramienia Demokratów ubiega się jeden z najbogatszych Amerykanów, były burmistrz Nowego Jorku,
Michael Bloomberg,
którego
majątek szacowany jest na 60 miliardów dolarów.
Kilkanaście dni temu media obiegła informacja o tym, że
Michael Bloomberg i Donald Trump wykupili reklamy
, które zostaną wyemitowane w przerwie tegorocznego meczu Super Bowl.
Za 60-sekundowe spoty politycy mają zapłacić nawet po 10 milionów dolarów.
Okazuje się, że Bloomberg wydaje na promocję siebie tyle pieniędzy, że ma to już wpływ na cały rynek reklamowy. Jak donosi serwis Politico, to w jaki sposób prowadzi kampanię sprawiło, że "uprawianie polityki stało się droższe dla wszystkich".
Przez zaledwie osiem tygodni kampanii prezydenckiej Bloomberg wydał już więcej pieniędzy na reklamę niż inni kandydaci mogliby wydać przez lata. Szacuje się, że miliarder wydał już 248 milionów dolarów. 
Tylko
w ubiegłym tygodniu Bloomberg wydał 22 miliony dolarów
wyłącznie na reklamy telewizyjne. Na przykład takie:
 
Liczba reklam, które wykupił Bloomberg, sprawiła, że inni politycy mają mniej dostępnego czasu antenowego, a co najważniejsze,
ceny reklam poszybowały w górę
. W mediach mówi się już o "efekcie Bloomberga".
 
Średnio
na rynku reklamowym w całym kraju ceny reklam telewizyjnych związanych z polityką wzrosły o
20 procent
od momentu rozpoczęcia kampanii przez miliardera.
Już teraz niektórzy lokalni politycy mają trudności z dotarciem do wyborców z własnych okręgów wyborczych. Jak donosi serwis,
w Houston ceny reklam wzrosły nawet o 45 procent. 
Bloomberg wykupił większość reklam w tak zwanym prime-time. W związku z tym inni politycy zmuszeni są do wykupienia reklam w gorszym czasie antenowym.
Politico zwraca uwagę, że
rekordowe wydatki Bloomberga na reklamy mogą przynieść korzyści Demokratom w całym kraju.
W jego reklamach pojawiają się kwestie poruszane przez polityków Partii Demokratycznej takie jaki zmiany klimatu, czy opieka zdrowotna. Bloomberg krytykuje także politykę prowadzoną przez Donalda Trumpa. Sztaby wyborcze kandydatów obawiają się jednak, że takie ceny reklam mogą utrudnić wielu politykom realizację zaplanowanych wcześniej strategii związanych z kampanią wyborczą.
Tymczasem Donald Trump chwali się poparciem 51 procent Amerykanów: 

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Walczymy o więcej dystansu i zdrowego rozsądku w polskich mediach.

 

Chcesz nam pomóc zmieniać polskie media? Przeczytaj nasz manifest na Patronite: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA