
fot. Ubisoft
Francuski wydawca gier
Ubisoft
opublikował
raport finansowy
, który nie wygląda najlepiej. Ostatnie tytuły wydawane przez firmę nie były najlepsze i nie spełniały oczekiwań graczy, co przełożyło się na
zdecydowanie słabsze wyniki sprzedaży
.
Okazuje się, że producent gier za całą sytuację
winą obarcza fanów
. W raporcie finansowym firma wskazała, że gracze ponoszą odpowiedzialność za tę sytuację, ponieważ często uskuteczniają
zorganizowane kampanie w internecie
, które nie wpływają pozytywnie na wizerunek firmy i jej finanse:
"Ubisoft jest narażony na ryzyko utraty reputacji w wyniku ataków internetowych, rozumianych jako masowe, czasem zjadliwe i zorganizowane kampanie krytykujące jego produkty, zespoły lub publiczne oświadczenia" - stwierdzono.
"Kampanie te mogą pojawiać się w mediach społecznościowych, na platformach dystrybucji treści lub w niektórych specjalistycznych mediach, szczególnie w następstwie decyzji strategicznych, problemów technicznych mających wpływ na gry lub oświadczeń postrzeganych jako kontrowersyjne przez niektóre grupy społeczne" - dodano.
Wskazano także, że gracze krytykując firmę i jej pozycje, często
skupiają się na aspektach ideologicznych
, a nie walorach technicznych i samej rozgrywce:
"Zmieniające się postrzeganie branży gier wideo jako medium kulturowego i artystycznego prowadzi również do wzrostu krytyki opartej na względach ideologicznych lub społecznych, czasami ze szkodą dla aspektów technicznych lub rozgrywki" - można przeczytać w raporcie finansowym.