Logo
  • DONALD
  • WYBORCZA: KURSKI PRZESUNĄŁ PREMIERĘ FILMU O AMBER GOLD. "TO MA BYĆ ORĘŻ WYBORCZY"

Wyborcza: Kurski przesunął premierę filmu o Amber Gold. "To ma być oręż wyborczy"

15.07.2019, 06:50
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe
Jak informuje dziś
Gazeta Wyborcza
,
przesunięto premierę filmu
opartego na
motywach afery Amber Gold
. O zmianie terminu z 5 lipca na
11 października
miał zdecydować sam
Jacek Kurski
, szef TVP, która współprodukuje film. Chciał, żeby
ukazał się przed wyborami
, ponieważ ma mocno uderzyć w opozycję.
Wyborcza powołuje się na informatora "znającego kulisy produkcji":
- Film nie ma przynieść wielkich zysków ze sprzedaży biletów i raczej nie ma co liczyć na pełne sale.
To ma być oręż wyborczy.
Dlatego przesunięto datę premiery.
Pod naciskiem TVP, której zależało, by zająć się dystrybucją
- cytuje jego słowa dziennik. 
Największy potencjał mają mieć
spoty reklamowe
emitowane w porze najlepszej oglądalności. 
- To genialnie
bezczelny plan na bezpłatne materiały
wspierające PiS, a walące w opozycję.
Jeśli ktoś zarzuci TVP, że robi kampanię, będzie mogła powiedzieć, że tylko dba o promocję filmu
, za który zapłaciła. A że będzie to emitowane w porze najlepszej oglądalności i tuż przed wyborami, to już inna sprawa - mówi informator
Wyborczej
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe
Jacek Kurski miał też naciskać na zatytułowanie filmu
Solid Gold
i podobno
osobiście dogląda produkcji spotów
, które będą emitowane od września.
Film Jacka Bromskiego inspirowany jest aferą Amber Gold, akcja dzieje się w Trójmieście, gdzie bank Solid Gold otwiera linie lotnicze. W rolach głównych zagrają
Marta Nieradkiewicz, Danuta Stenka, Janusz Gajos, Andrzej Seweryn, Olgierd Łukaszewicz 
i
Piotr Stramowski
.
Jak mówi
Wyborczej
reżyser, "nie ma wpływu" na wykorzystanie filmu w kampanii wyborczej. 
- Zrobiłem film przeciwko całej klasie politycznej, a nie wybranej partii - komentuje. 
Jak informuje
Wyborcza
,
film kosztował ponad 9 mln złotych
. Środki pochodziły z PISF, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Fundacji Pomorskiej i miasta Gdynia. TVP wyłożyła aż 3 mln zł.
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe

Donald.pl na Patronite

Zacznijmy od tego, że czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Więcej memów i Storieshttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA