Logo
  • DONALD
  • POMIMO KRYTYKI, SHEIN I INNE MARKI "ULTRASZYBKIEJ MODY" BŁYSKAWICZNIE ZDOBYWAJĄ RYNKI

Pomimo krytyki, Shein i inne marki "ultraszybkiej mody" błyskawicznie zdobywają rynki

23.06.2024, 16:00
Fot. East News
Ciągły wzrost popularności marek fast fashion skłonił Boston Consulting Group do przebadania ich pozycji na rynku. Zgodnie z zebranymi danymi, 
Shein od 2020 roku zwiększył swoją globalną sprzedaż pięciokrotnie
, a obecnie ich przychody czterokrotnie przewyższają wyniki największej marki odzieżowej.
Shein i Temu to najbardziej rozpoznawalne chińskie sklepy zajmujące się globalną sprzedażą e-commerce. Działanie i szkodliwość tych marek opisywał w rozmowie z nami Sebastian Muliński, przedsiębiorca z szerokim doświadczeniem w branży e-commerce:
Boston Consulting Group przebadało 10 tysięcy konsumentów z dziesięciu państw, w tym z Polski. Zgodnie z ich wynikami,
w Europie 7% konsumentów kupujących odzież korzysta z ofert fast fashion
. Wynik zaniżyła Polska, z 5% konsumentów, natomiast rekordzistami są Węgry i Stany Zjednoczone - tam aż 12% kupujących robi zakupy na Shein i tym podobnych stronach.
Największą grupę klientów stanowią kobiety w wieku 18-34 lata, choć młodych mężczyzn korzystających z fast fashion jest niewiele mniej. Jednak jak ocenia Christian Kirschniak, współautor badania,
tradycyjne sklepy z modą wciąż mają przewagę dzięki stacjonarności
, oferując nabywcom możliwość przymierzenia ubrań, dotknięcia tkaniny i sprawdzenia wyglądu.
- Badanie konsumenckie podkreśla rosnące znaczenie cyfryzacji, z prawie połową uczestników w wieku 18-34 lata preferujących lub wyłącznie dokonujących zakupów modowych online - komentuje Kirschniak. - Jednak sklepy fizyczne pozostają kluczowe: 84% kupujących korzysta zarówno z kanałów cyfrowych, jak i fizycznych, nawet 67% wyłącznie kupujących online polega na inspiracji offline przed dokonaniem zakupu.
Przypomnijmy też, że w Polsce działalności Shein i Temu przyglądają się Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarzucają markom komunikaty wprowadzające w błąd, niejasne określenia dotyczące cen, brak informacji o tym, kto jest sprzedającym oraz greenwashing. Pisaliśmy o tym tutaj:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Były minister zdrowia pobity pod restauracją, RMF: napastnicy w momencie ataku głośno mówili o pandemii

Były minister zdrowia pobity pod restauracją, RMF: napastnicy w momencie ataku głośno mówili o pandemii
20
Dziennikarz RMF FM nieoficjalnie ustalił, że w trakcie ataku mężczyźni krytykowali Niedzielskiego za decyzje, jakie podejmował w trakcie pandemii.  Zobacz więcej »

Premier i prezydent potyrali się nawzajem podczas Rady Gabinetowej 

Premier i prezydent potyrali się nawzajem podczas Rady Gabinetowej 
34
Nawrocki usłyszał od Tuska, że Rada Gabinetowa nie jest klubem dyskusyjnym, lecz obraduje pod przewodnictwem prezydenta w sprawach szczególnej wagi. Zobacz więcej »

Gość Gozdyry uznał, że Nawrocki zachował się jak "pachan", zalała go fala krytyki

Gość Gozdyry uznał, że Nawrocki zachował się jak "pachan", zalała go fala krytyki
39
"Przepraszam wszystkich, których uczucia mogły zostać dotknięte moimi słowami. Vox populi, vox Dei". Zobacz więcej »

Lębork: polityk PiS w stanie naprutym walnął w czyjś pojazd i odjechał, ale doścignęły go policja i konsekwencje

Lębork: polityk PiS w stanie naprutym walnął w czyjś pojazd i odjechał, ale doścignęły go policja i konsekwencje
20
"Co do przyszłości w partii, w tej sprawie będzie spotkanie na poziomie zarządu okręgowego partii". Zobacz więcej »
Więcej popularnych