Logo
  • DONALD
  • MARTYNA WOJCIECHOWSKA: U MŁODYCH DOMINUJE POSTAWA ROSZCZENIOWA

Martyna Wojciechowska: u młodych dominuje postawa roszczeniowa

13.09.2018, 09:49
W wywiadzie dla Głosu Mordoru celebrytka
Martyna Wojciechowska
wyjaśnia, dlaczego lepiej jest pracować dla idei. Jak twierdzi, jest rozczarowana rynkiem pracy. Sama niedawno szukała osób do pracy i millenialsi okazują się być roszczeniowi i "nie odnajdują się na rynku".
Czego brakuje im przede wszystkim? Celebrytka wskazuje na coacha
Simona Sinka
, który bardzo mocno stawia na postawienie sobie pytania "dlaczego". Na pytanie Głosu Mordoru, czego oczekuje jako szefowa, odpowiada:
- Przede wszystkim odpowiedzi na pytanie: dlaczego?
Dlaczego chcę pracować z Martyną
? Dlaczego jest to dla mnie ważne?
Dalej powołuje się na coacha:
-
Twierdzi on, że jeżeli chcemy działać nieszablonowo, kreatywnie, to pytanie "dlaczego" powinniśmy stawiać na piedestale listy naszych motywacji.
GM:
Dlaczego
? (śmiech)
Martyna: (...)
Ja zawsze pracuję dla idei, nie dla produktu, zawsze z misją.
Dalej celebrytka przekonuje, że ten klucz świetnie się u niej sprawdza i pozwala też na sprawne dobieranie osób do zespołu. Szuka osób łatwo adaptujących się do nowych warunków. Przekonuje, że
dla wszystkich w jej zespole praca jest pasją, a pasja pracą.
Następnie temat schodzi na pracę dla korporacji, która nie jest niczym nowym dla Martyny (była redaktorką naczelną National Geographic Polska, współpracuje z TVN, reklamuje Żywiec Zdrój, przekonuje za pieniądze, że "plastik nie jest taki zły", a ostatnio wystąpiła w reklamie firmy Kruk).
Temat schodzi na problem wypalenia zawodowego. Jak twierdzi celebrytka, najlepszym sposobem jest stałe "wybijanie się ze strefy komfortu":
-
Osobiście, kiedy czuję się komfortowo w jakiejś sytuacji, staram się wybić z takiego stanu, bo wiem, że za chwilę pojawią się rutyna i powtarzalność, a wtedy już tylko krok do katastrofy.
Jak sama radzi sobie w korporacyjnych strukturach? Okazuje się, że świetnie. Nie tylko tworzy obok siebie wyjątkową strukturę, w której decyzje zapadają szybko, ale potrafi też krytykować sąsiednie działy:
-
Zdarzało mi się wpadać i robić im mentalny miszmasz pytaniami typu: czy wam się podoba taka praca?
Gdzie wasz zapał, gdzie pasja do tego, co robicie?
Pytana, jak to jest, że w jej dziale tak sprawnie podejmuje się decyzje, odpowiada, że co prawda każdy może się wypowiedzieć, ale "
ostateczną decyzję w sprawach kluczowych podejmuje wilczyca Alfa (śmiech)
".
Prawdopodbnie tak właśnie było w przypadku kryzysu marki Żywiec Zdrój, jaki celebrytka wywołała zachwalając na zamówienie plastikowe butelki.
 Jej argumentacja była tak absurdalna, że wywołała sprzeciw tysięcy osób.
Jak donosili nam czytelnicy, Martyna nie chciała słuchać rad agencji reklamowej i szła w zaparte. Protesty i negatywne komentarze nazywała "zainteresowaniem".
Przypomnijmy, dlaczego jej zdaniem należy promować picie słodzonej wody z plastikowych butelek:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA