Wczoraj
Marriott International
w oficjalnym oświadczeniu prasowym poinformował
o wycieku danych 5,2 milionów klientów.
Według Marriott International naruszenie to ujawniło takie informacje, jak
dane osobowe i kontaktowe klientów,
informacje o koncie lojalnościowym, programy lojalnościowe linii lotniczych i
preferencje dotyczące pokoju.
W oświadczeniu przekazano, że do wycieku doszło
poprzez dane logujące dwóch pracowników jednej z franczyz
. Miały one pozwalać na uzyskiwanie zbyt wielu informacji o danych gości. Do wycieku danych miało dochodzić od połowy stycznia do końca lutego 2020 roku.
Marriott International
powiadomił zainteresowanych gości o naruszeniu za pomocą poczty elektronicznej.
Utworzone zostały także centra telefoniczne i serwis internetowy za pomocą, których klienci mogą dowiedzieć się czy ich dane zostały naruszone.
Sieć hoteli będzie zachęcać członków Marriott Bonvoy do zmiany hasła i umożliwienia wieloczynnikowego uwierzytelniania, a także zaoferuje rok bezpłatnego monitorowania danych osobowych.
Wyciek danych, o którym poinformował wczoraj Marriott jest drugim poważnym naruszeniem danych w sieci hoteli w ciągu ostatnich dwóch lat.
W 2018 roku firma ogłosiła włamanie do bazy danych klientów Starwood,
w wyniku którego ukradziono 5,25 miliona niezaszyfrowanych numerów paszportów.