Logo
  • DONALD
  • BADANIE: PRACĘ ZDALNĄ W WIĘKSZOŚCI POLUBILIŚMY, ALE MAMY JEJ CORAZ BARDZIEJ DOŚĆ

Badanie: pracę zdalną w większości polubiliśmy, ale mamy jej coraz bardziej dość

18.03.2021, 12:07
Grafton Recruitment, Gi Group i CBRE przygotowały raport "Rynek pracy: rok z koronawirusem", który analizuje, jak pandemia COVID-19 wpłynęła na polski rynek pracy. Badanie pokazało, że po 12 miesiącach od pierwszego lockdownu
prawie 32% ankietowanych pracowało z domu, 14% w systemie hybrydowym, a jedynie ok. 29 pracowników wróciło do biur
.
W pytaniu "ile dni powinna trwać praca zdalna" 
aż 35% badanych twierdzi, że model hybrydowy jest najbardziej komfortowy
: 2-3 dni w biurze, pozostałe dni w domu. 20% uczestników badania preferuje wyłącznie pracę zdalną, a 14% tylko w biurze. 
-
Praca z domu przestała być pożądanym i rzadkim dodatkiem
, benefitem dostępnym dla wybranych. Stała się jednym z modeli zatrudnienia. I nie ma wątpliwości, że zostanie z nami na długo, jeśli nie na zawsze - podkreśla
Joanna Zdanowicz
, dyrektor HR w Gi Group.
Inne badania pokazują podobne wnioski. Firma Cushman & Wakefield szacuje, że
odsetek osób pracujących w systemie hybrydowym może wzrosnąć z 34% do 50%
na koniec 2025 roku. 
- Przed pandemią, pracując w biurze,
wiele osób marzyło o home office, a teraz będąc już od roku na pracy zdalnej, tęsknimy za biurem
. Ale nie ma się co dziwić, przez ostatni rok mieliśmy okazję przekonać się o atutach i wadach każdego modelu. Teraz chętnie połączylibyśmy to co najlepsze w każdym z nich - zauważa
Mikołaj Sznajder
, dyrektor działu powierzchni biurowych w CBRE.
Eksperci zauważają, że nie spełniły się obawy pracodawców odnośnie
spadku efektywności pracowników w trybie pracy zdalnej
. Część osób jednak odczuwa zaburzenie równowagi między pracą a życiem osobistym czy trudności w koordynowaniu pracy na odległość.
- Ocena wpływu home office na sytuację pracowników jest jednak niejednoznaczna. Wiemy, że z jednej strony
home office niesie ze sobą korzyści, takie jak oszczędność czasu i kosztów na dojazdy, ale też pewną elastyczność w wykonywaniu zadań
. Z drugiej jednak ujawniły się pewne zagrożenia. Choćby ryzyko spadku wydajności, wydłużenia realnego czasu pracy czy wreszcie brak poczucia, że jest się częścią zespołu - komentuje
Rafał Baniak
, wiceprezydent organizacji Pracodawców RP. 
Badanie "Rynek pracy: rok z koronawirusem" pokazało, że
Polacy polubili pracę zdalną, ale stają się nią coraz mocniej zmęczeni
. 25% ankietowanych zaznacza, że trudno im znaleźć odpowiednią motywację do pracy, 30% oczekuje więcej dni urlopu płatnego oraz zapewnienia sprzętu biurowego w domu, a 44% życzyłoby sobie dofinansowania do rachunków za światło i prąd. Co ciekawe,
aż 70% badanych chciałoby zarabiać więcej
- to duża zmiana patrząc na to, że rok temu jedynie 25% oczekiwało podwyżki. 
- (Świadczy to) z jednej strony - o poczuciu stabilności na rynku pracy, z drugiej - 
o potrzebie gratyfikacji za cały rok wytężonej, kreatywnej i oddanej pracy
 - ocenia Zdanowicz. 
Portal Pracuj.pl również sporządził raport podsumowujący sytuację na pandemicznym rynku pracy. "Rok nowej normalności" pokazuje, że
aż 91% Polaków jest otwartych na zmianę pracy
czy specjalizacji. 
- Osoby, które myślą o zmianie pracy, często zaczynają takie rozważania, ponieważ
tracą poczucie przynależności do firmy, do zespołu, do pewnych wartości
. Zamknięci w domach, skazani na wirtualny kontakt, powoli przestajemy czuć się częścią zespołów, częścią firmy, bo po prostu przestajemy uczestniczyć w codziennym firmowym życiu i tym formalnym, i tym niej formalnym – zauważa
Magdalena Bylinowicz
, menedżerka HRK.
Zobacz też:

Cześć, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy serwisem tworzonym przez osoby, które nie chcą pracować w korporacyjnych mediach, bo uważają, że nie ma w nich już prawie miejsca na humor i etyczne dziennikarstwo.

Jeżeli chcesz pomóc zbudować nam coś świeżego i wartościowego, zajrzyj na nasz Patronite.

Oto dlaczego warto nas wspierać, piątka Donalda:

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.
2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, za co ktoś zapłacił.
3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.
4. Bo umówmy się, zdarzyło ci się gorzej wydać te 10 zł.
5. Bo malujemy uśmiech na twojej buzi, a nie ma nic cenniejszego, słodziaku. 

A poza tym czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Po więcej memów i Stories chodźcie na Instagramhttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać codziennie podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA