Logo
  • DONALD
  • NESTLÉ ZMIENI NAZWY SŁODYCZY, ŻEBY NIE ODNOSIŁY SIĘ DO RASY

Nestlé zmieni nazwy słodyczy, żeby nie odnosiły się do rasy

26.06.2020, 08:30
W związku z protestami zapoczątkowanymi po brutalnej interwencji policjantów wobec
George’a Floyda
 i ruchem
Black Lives Matte
r, coraz więcej firm i korporacji próbuje zmienić swój wizerunek.
Na rebranding zdecydował się właściciel marki 
Uncle Ben’s
.
"Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w czarnoskórej społeczności, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że
teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę wuja Bena, w tym jej wizualną tożsamość marki, co zrobimy
" - napisano w oficjalnym oświadczeniu firmy.
Na podobny krok zdecydował się
koncern Nestlé
. Zapowiedziano "zmianę nazw nazwy kilku lokalnych marek, które wykorzystują stereotypy i uprzedzenia kulturowe".
Nestlé chce zmienić nazwę
galaretek w czekoladzie
Chicos
i
malinowych cukierków do żucia
Red Skin.
- Zróżnicowana i inkluzywna kultura jest fundamentem naszej siły. Wartości Nestlé są zakorzenione w szacunku, a my nie tolerujemy rasizmu ani dyskryminacji w jakiejkolwiek formie. Natychmiast zmienimy nazwy kilku lokalnych marek, które wykorzystują stereotypy i uprzedzenia kulturowe - przekazano w oświadczeniu.
"Redskin" w języku angielskim jest obelgą używaną do opisu rdzennych plemion żyjących na terenie Ameryki Północnej. "Chico" to określenie stereotypowego przedstawiciela społeczności Latynosów.

Dokarm kaczkę przez internet

Dzięki, że jesteś na Donald.pl. Zobacz nasz manifest na Patronite, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

* Sprawdź nasz kanał na Telegramie - codziennie wysyłamy tu najważniejsze wiadomości: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA