
fot. Shutterstock / X
Z najnowszych danych wynika, że
Pinterest
, czyli platforma społecznościowa, za pośrednictwem której użytkownicy mogą zapisywać swoje inspiracje w formie obrazków,
ponownie zyskuje na popularności
. Wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku pokazują, że serwis odnotował 10-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku.
Przełożyło się to na
ponad
50 milionów nowych użytkowników
. W pierwszym kwartale 2025 roku największy wzrost odnotowano wśród mieszkańców Ameryki Północnej i Europy. Według najnowszych danych obecnie z Pinteresta może korzystać aż
570 milionów osób miesięcznie
.
Wyniki badania Gemius/PBI z marca 2025 pokazały natomiast, że serwis może pochwalić się
7,2 milionami realnych użytkowników w Polsce
. Jest to nieco ponad połowa mniej niż w przypadku TikToka oraz Instagrama. Średni czas spędzany na Pinterestcie wyniósł
52 minuty
na użytkownika.
Eksperci podkreślają, że Pinterestowi udało się
przyciągnąć do siebie młodsze pokolenia użytkowników
, co wielu uważa za jedno z najtrudniejszych zadań. Platforma wprowadziła liczne zmiany w funkcjonalnościach, co sprawia, że serwis obecnie wpisuje się w trend
social search
, który przejawia się rezygnacją z popularnych wyszukiwarek na rzecz poszukiwania inspiracji zakupowych za pośrednictwem serwisów społecznościowych.