Logo
  • DONALD
  • PLUSKWY W POCIĄGU NA TRASIE POZNAŃ-GDAŃSK, KONDUKTORKA RADZIŁA "PORZĄDNIE SIĘ OTRZEPAĆ PRZED WEJŚCIEM DO DOMU"

Pluskwy w pociągu na trasie Poznań-Gdańsk, konduktorka radziła "porządnie się otrzepać przed wejściem do domu"

29.11.2021, 10:56
Pasażerka pociągu relacji
Poznań-Gdańsk
opisała na Facebooku sytuację, jaka spotkała ją w wagonie. Z siedzeń jej i jej chłopaka
zaczęły wychodzić pluskwy
. Wedle jej relacji problem miała zbagatelizować obsługa pociągu, sprawa została zgłoszona
sanepidowi
.
"W ostatnią niedzielę (21.11.2021r.) jechaliśmy wraz z chłopakiem koleją PKP Intercity. z Poznania do Gdańska. W trakcie podróży na siedzenia
zaczęły wychodzić małe, owalne, czerwono-brązowe owady.
Jak się potem okazało znajdowały się one dosłownie w każdym łączeniu między fotelami, a także w szczelinach między zagłówkami czy podłokietnikami. Było ich mnóstwo w postaci jaj jak i dorosłych owadów. Dwukrotnie takie owady chodziły również po moim ciele. Jak się niestety okazało - były to PLUSKWY" - pisze pasażerka.
Jak tłumaczy, sprawa została zgłoszona do
konduktorki
.
"Szanowna Pani po usłyszeniu co znajduje się w przedziale, zapytała czy mam może tego owada przy sobie, żeby pokazać jej, że to faktycznie pluskwa. Po pewnym czasie Pani przyszła do naszego przedziału i potwierdziła, że są to te owady, a na koniec rozmowy dodała, że
radzi nam porządnie się otrzepać przed wejściem do domu
". 
Autorka postu pisze, że zachowanie obsługi było "lekceważące". Zauważa, że PKP zarzeka się, że każdy przedział i wagon są dezynfekowane podczas całej pandemii, tymczasem wygląda na to, że nie są one nawet zbyt dokładnie sprzątane.
"Gdyby obsługa sprzątająca chciała chociażby
odkurzyć brud miedzy siedzeniami
, to ktoś zauważyłby, że są to miejsca pełne jaj i owadów" - pisze.
Do swojego wpisu dodała zdjęcia i filmy pokazujące robaki. 
"Piszę ten post by nie tylko zwrócić uwagę na problem, ale także by ostrzec przyszłych podróżnych. Jak wiadomo pozbycie się z domu pluskiew jest ogromnym kłopotem. My po części mieliśmy szczęście, że sami je zauważyliśmy, bo mogliśmy zacząć działać już przed samym wejściem do mieszkania i zrobić wszystko by uniknąć w razie wniesienia owadów do domu. 
Sprawa została zgłoszona do PKP, jak i również do sanepidu
. Naprawdę przestrzegam, sprawdzajcie swoje siedzenia, bo nikomu nie życzę takiej podróży do domu". 
Poniżej publikujemy
oświadczenie
Biura Prasowego PKP Intercity przysłane do naszej redakcji: 
"Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czysto składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy. Podobnie byo w przypadku opisanym w artykule, wagon zosta niezwłocznie wyłączony i skierowany do dezynsekcji Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, take pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz. Niezależnie od opisanych powżyej zasad utrzymania taboru w czystości, po otrzymaniu ostatniego zgłoszenia, zarządzono przeprowadzenie dodatkowej inspekcji całego posiadanego przez PKP Intercity S.A. taboru pod kątem występowania insektów".
"Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity". 

Cześć, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy serwisem tworzonym przez osoby, które nie chcą pracować w korporacyjnych mediach, bo uważają, że nie ma w nich już prawie miejsca na humor i etyczne dziennikarstwo.

Jeżeli chcesz pomóc zbudować nam coś świeżego i wartościowego, zajrzyj na nasz Patronite.

Oto dlaczego warto nas wspierać, piątka Donalda:

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.
2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, za co ktoś zapłacił.
3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.
4. Bo umówmy się, zdarzyło ci się gorzej wydać te 10 zł.
5. Bo malujemy uśmiech na twojej buzi, a nie ma nic cenniejszego, słodziaku. 

A poza tym czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Po więcej memów i Stories chodźcie na Instagramhttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać codziennie podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

1. https://www.facebook.com/fratczakowa/posts/5016922785008516https://www.facebook.com/fratczakowa/posts/5016922785008516
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA