
Fot. Pixabay @FeeLoona, @Miroslavik
Norweskie Ministerstwo Zdrowia
poinformowało, że zostaną wprowadzone
nowe regulacje
, które mają ograniczyć wpływ
promowania niezdrowego jedzenia
na wybory żywieniowe dzieci i młodzieży.
Według danych przedstawionych przez ministerstwo wynika, że jedno na pięcioro dzieci w Norwegii boryka się z nadwagą lub otyłością. Rząd zdecydował się więc wprowadzić surowe regulacje, które zakazują reklam
słodyczy, napojów gazowanych, lodów oraz napojów energetycznych
adresowanych do
dzieci czy młodzieży
.
Nowe przepisy nie zabraniają sprzedaży tych produktów, ale ich promocji w mediach, internecie, na plakatach czy w innych, różnorodnych formach przekazu, które mogą docierać do osób poniżej 18. roku życia.
Kwestia reklamy produktów, takich jak
płatki śniadaniowe, jogurty czy żywność typu fast food
, będzie uzależniona od
zawartości soli, cukru i tłuszczu
. Jeśli dany produkt spełni te wymagania, będzie mógł być promowany wśród dzieci i młodzieży.
Władze kraju zaznaczają, że nowe rozporządzenie ma na celu nie tylko ochronę zdrowia najmłodszych, ale również zmianę przyzwyczajeń całego społeczeństwa. Restrykcje wobec reklam mają się do tego przyczynić, eliminując presję zakupową spowodowaną licznymi kampaniami marketingowymi niezdrowych produktów.