Logo
  • DONALD
  • INSTAGRAM, ZAMIAST KONKUROWAĆ Z TIKTOKIEM, CORAZ BARDZIEJ STARA SIĘ GO PODROBIĆ

Instagram, zamiast konkurować z TikTokiem, coraz bardziej stara się go podrobić

06.08.2022, 16:30
Kim Kardashian i Kylie Jenner niedawno skrytykowały
Instagrama
za to, że
zbytnio upodabnia się do TikToka
i odchodzi od zdjęć na rzecz filmów. Faktycznie platforma w ostatnim czasie stawia na kontent wideo. Platforma wprowadziła także podobnie jak TikTok pełnoekranowe posty i zaczęła częściej pokazywać posty rekomendowane z kont, których dany użytkownik nie śledzi.


Niedawno Instagram rozpoczął współpracę z twórcami i zaczął płacić niektórym z nich za zamieszczanie przez nich oryginalnych materiałów na platformie
Reels.
Okazuje się, że nie wszyscy użytkownicy platformy uważają, że to dobry kierunek zmian. Zorganizowano akcję "
make Instagram Instagram again
", w której zaapelowano, by Instagram przestał stawiać w swojej strategii tylko na wideo:
"Przestańcie próbować być TikTokiem. Chcę po prostu oglądać ładne zdjęcia moich znajomych" - napisała jej pomysłodawczyni fotografka Tate Bruening.
Do akcji włączyła się zarówno
Kim Kardashian jak i Kylie Jenner
. Szef Instagrama Adam Mosseri zdecydował się wycofać z nowości.
Wirtualne Media postanowiły zapytać ekspertów o to, czy działania są słuszne. Ci jednak jednym głosem stwierdzają, że są one
nieuniknione:
- My, ludzie, jesteśmy leniwi. Statystycznie wolimy oglądać wideo niż czytać wpisy. W 2025 roku ponad 80 proc. kontentu będzie stanowić wideo. Czemu więc się dziwić tak masowym social mediom. Instagram rósł w czasach dominacji treści zdjęciowych. Tik Tok powstał 12 lat później i od razu postawił na wideo. Nie dziwi więc, że
Instagram musi skręcać z wiatrem, chcąc utrzymać kurs
. A że wszyscy mają dostęp do tych samych badań, dotyczących zachowań użytkowników, to oczywiste, że będą się do siebie w pewnych kwestiach upodabniać. Wspólnym mianownikiem jest wideo - mówi Karina Hertel partner zarządzającej w Brandlift.
- Ruchy Instagrama są wynikiem zmian w sposobie konsumpcji treści, które mocno przyśpieszył TikTok. Nie nastąpiłby one tak szybko, gdyby nie ogromny sukces konkurenta w ostatnich miesiącach. TikTok wywraca system - angażuje mocniej, skuteczniej i jest powodem do zmartwień dla Meta. Instagram jest już oficjalnie "na wojnie z TikTokiem".
Wobec tych zmian w konsumpcji treści i zwiększania roli wideo - w moim odczuciu - nie ma odwrotu
. Zasadne jest jednak pytanie, czy wprowadzanie ich tak szybko, dość agresywnie do swojego ekosystemu przez Instagram, zakończy się powodzeniem. Ciężko uciec od wrażenia, że Instagram w testowanych rozwiązaniach nie proponuje wiele nowego, tylko przenosi wybrane mechanizmy. Ludzie niekoniecznie muszą chcieć tego samego doświadczenia w dwóch aplikacjach - tylko czegoś lepszego. Stąd internetowe petycje, głosy wielu twórców czy zasięgowych mediów - jak Vice czy TechCrunch - sceptyczne wobec zmian - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Sokołowski, brand director Brandbuddies.pl.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę na Patronite

Zobacz nasz manifest, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA