OpenAI
opublikowało nowe statystyki, dotyczące tego,
w jaki sposób internauci korzystają z ChatGPT.
Statystyki oparto na 1,1 miliona konwersacji ze sztuczną inteligencją, odbytych od maja 2024 do czerwca 2025. Okazuje się, że aż 28,3 proc. dotyczyło życia codziennego. Z kolei aż
28,1 proc. rozmów z chatbotem dotyczyło pisania.
W przypadku tej kategorii podzielono ją na pięć sekcji: edycję i krytykę wskazanego tekstu - 10,6 proc.; pisanie osobiste lub komunikacja - 8 proc.; tłumaczenie tekstu - 4,5 proc.; tworzenie argumentacji lub podsumowania tekstu - 3,6 proc. oraz pisanie fikcyjnych treści - 1,4 proc.
Z zebranych danych wynika, że
42 proc. dyskusji z ChatGPT dotyczących pracy wiązało się z pisaniem treści
. Wartość ta miała rosnąć do 52 proc. wśród osób zajmujących stanowiska związane z zarządzaniem.
Z analiz OpenAI wynika, że gdy aplikacja wystartowała w 2022 roku, to około 80 proc. wszystkich osób korzystających z chatbota stanowili mężczyźni. Z kolei po trzech latach
doszło do zmian profilu użytkownika
i aż
52 proc. z nich to "prawdopodobnie użytkownicy płci żeńskiej"
. Co istotne, większość użytkowników ChatGPT jest młoda, bo 46 proc. wszystkich internautów korzystających z niego znajduje się w przedziale wiekowym od 18 do 25 lat.
Z danych wynika także, że rosnącą popularnością cieszy się korzystanie z chatbota jako wyszukiwarki internetowej. Ma to pokazywać, jak dużym zagrożeniem dla Google'a jest ChatGPT. Od kwietnia zauważalny jest wzrost i kategoria ta przebiła swój dotychczasowy rekord, przekraczając 24 proc.