W 
2020 roku
 w czerwcu - 
Miesiącu Dumy 
marka
 Kubota
 wypuściła na rynek 
klapki z tęczowym logo
, które wywołały prawdziwą furorę. Całą partię obuwia wyprzedano w ciągu zaledwie kilku godzin. Marka część dochodu ze s
przedaży przekazała poznańskiej Grupie Stonewall
.
Teraz Kubota z okazji zbliżających się Walentynek 
ponownie wypuściła na rynek serię tęczowych klapek.
 Tym razem
 5 złotych
 z każdej 
sprzedanej pary do Kampanii Przeciwko Homofobii
.
- Motto marki to "Kubota to nie klapki, to styl życia". Dlatego w naszej filozofii kierujemy się tym, co sprawia, że codzienność jest przyjemniejsza. A to oznacza również łączenie ludzi - podkreśla Piotr Kwiatkowski, prezes firmy Kubota.
- 
Niezwykle bliska jest nam idea poszanowania wolności, w każdym wymiarze, szczególnie jeśli chodzi o podstawowe prawa człowieka
 - dodaje Alina Sztoch, szefowa marketingu marki Kubota.

