
Fot. Pixabay @yousafbhutta
Kalifornia podjęła walkę z
portalami streamingowymi
, zakazując im nadawania reklam głośniejszych od oglądanych treści. Zgodnie z ustawą podpisaną w poniedziałek przez tamtejszego gubernatora
Gavina Newsoma
, od lipca 2026 roku reklamy będą musiały być emitowane z taką samą głośnością, jak treści przesyłane strumieniowo na platformie dostawcy.
Nowe przepisy obejmą popularne serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Hulu, Prime Video i YouTube. Projekt ustawy został przedstawiony w lutym przez senatora
Toma Umberga
, do którego wcześniej skargę skierował rodzic noworodka, twierdząc, że nadmiernie głośne reklamy zakłócają sen dziecka.
Umberg powiedział, że nowe przepisy powstały z myślą o "każdym wyczerpanym rodzicu, który w końcu uśpił dziecko, a potem wrzaskliwa reklama w serwisach streamingowych zniweczyła całą ciężką pracę".
Od 2010 roku w Stanach Zjednoczonych obowiązuje
ustawa o ograniczaniu głośności reklam komercyjnych
, która dotyczy jednak wyłącznie nadawców telewizyjnych. Nie ma ona zastosowania do platform streamingowych, które często puszczają bardzo hałaśliwe reklamy.
Biorąc pod uwagę ogromny wpływ Kalifornii na amerykański przemysł rozrywkowy, nowe prawo może ustanowić standard ogólnokrajowy.