Logo
  • DONALD
  • YOUTUBE SPRAWDZI, CZY REKLAMOWANIE PRZEZ EKIPĘ FRIZA PIWA DZIECIOM JEST LEGALNE

YouTube sprawdzi, czy reklamowanie przez Ekipę Friza piwa dzieciom jest legalne

06.05.2021, 06:46
W sobotę na kanale
Ekipy Friza
pojawił się teledysk
Chill
, trzeci klip promujący płytę
Sezon 3
planowaną na czerwiec. Już w pierwszych sekundach
w klipie pojawia się piwo Buh
, produkt firmy Przyjazne Państwo
Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego
.
Teledysk i zawarta w nim reklama wzbudziły kontrowersje. Jak wyliczyły Wirtualne Media, w sumie Buh pojawia się w teledysku aż 
20 razy
, mimo to w filmie
nie oznaczono żadnej współpracy ani lokowania produktu
. Eksperci zwracają natomiast uwagę, że reklama jest niemoralna, bo odbiorcami filmów Ekipy są w dużej mierzy
osoby niepełnoletnie i dzieci
.
Producent piwa twierdzi, że
nie współpracował z Ekipą
i klip nie był efektem umowy reklamowej, potwierdza jednak, że
przekazał Ekipie swój produkt
- Teledysk zrealizowany przez Ekipę jest ich dziełem autorskim. Nie mieliśmy jakiegokolwiek wpływu na jego treść, jak i formę. Nie ustalono ani nie konsultowano z nami czegokolwiek odnośnie tej produkcji. Jako producenci alkoholu w swojej komunikacji marketingowej przestrzegamy obowiązujących przepisów prawa - mówi w rozmowie z Wirtualnymi Mediami
 Przemysław Bobrowicz
, dyrektor ds. marketingu w Manufakturze Piwa, Wódki i Wina, do której należy marka Buh. 
Eksperci zwracają uwagę, że Ekipa Friza ogólnie rzadko oznacza współprace reklamowe, zarówno na Instagramie jak i na YouTubie. Platforma daje takie możliwości: należy zaznaczyć pole "płatna promocja", wówczas pojawia się informacja, że to materiał sponsorowany. Poza tym youtuberzy mogą nakładać ograniczenia wiekowe, tak, aby - przynajmniej teoretycznie - film mogły obejrzeć tylko osoby pełnoletnie. 
Jak dowiedziały się Wirtualne Media,
YouTube obecnie weryfikuje teledysk Ekipy
, sprawdzając, czy nie doszło do "złamania zasad reklamowych".
- Przede wszystkim chciałabym podkreślić, że przestrzegamy lokalnych przepisów dotyczących alkoholu oraz standardów branżowych, dlatego nie zezwalamy na niektóre rodzaje reklam związanych z alkoholem - zarówno napojami alkoholowymi, jak i napojami przypominającymi napoje alkoholowe.
Dopuszczamy niektóre typy reklam związanych z alkoholem
pod warunkiem, że są one zgodne z poniższymi zasadami, i są kierowane tylko na kraje, w których reklamy alkoholu są jednoznacznie dozwolone, i
nie są skierowane do osób nieletnich
- mówi Wirtualnym Mediom
Olga Sztuba
z polskiego oddziału Google. (Google jest właścicielem YouTube'a). 
Lokowaniu na YouTube nie podlegają m.in. seks, hazard i nielegalne usługi. Na liście co prawda nie ma alkoholu, ale lokowanie produktu powinno być dodatkowo
zgodne z zasadmi dotyczącymi wieku
- Mimo to, że alkohol nie jest na tej liście, to lokowanie produktu musi być zgodne z naszymi zasadami reklamowymi, więc może go dotyczyć ograniczenie związane z krajem lub wiekiem odbiorców. I to w tej chwili dokładnie weryfikujemy - mówi Sztuba. 
Chill
ma już prawie 8 milionów obejrzeń, jest numerem 1 na "Karcie na czasie".
 
 
Zobacz też: 
 

Donald.pl na Patronite

Zacznijmy od tego, że czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

Więcej memów i Storieshttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA