Logo
  • DONALD
  • BADANIE: 70 PROCENT KLIENTÓW TO SMART SHOPPERZY

Badanie: 70 procent klientów to smart shopperzy

12.12.2021, 13:00
Z badania międzynarodowego koncernu GfK wynika, że
71 procent wszystkich konsumentów w Polsce można określić jako tzw. smart shopperów
. Są to osoby, które wypatrują ciekawych, głębokich promocji, dobrze zorientowane w cenach popularnych produktów oraz potrafiące płynnie porównywać oferty w różnych sieciach i przeliczać ceny na jednostki. Są to
świadomi konsumenci, unikający impulsywnych zakupów pod wpływem chwili
.
- W ostatnim roku ich udział w całkowitej liczbie nabywców w sektorze FMCG zwiększył się o 19 punktów procentowych, co oznacza wzrost o 37 procent rok do roku. W najbliższych miesiącach możemy oczekiwać pogłębienia tego trendu - twierdzi Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Z badania GfK wynika, że
od stycznia do września 2021 roku udział produktów kupionych w promocji wyniósł 27 procent.
Głównym źródłem informacji o promocjach są papierowe gazetki. Widać jednak, że nabywcy coraz częściej dowiadują się o ze stron internetowych sklepów, z gazetek wysyłanych drogą e-mailową, a także z aplikacji mobilnych dostępnych na smartfonach.
W badaniu zauważono, że
idealnym ekosystemem rozwoju smart shoppingu stał się rynek dóbr stałego użytku
. Kluczowym czynnikiem podczas zakupów jest cena, zaś następnie cechy techniczne, na dalszym miejscu jest marka. Zauważalne jest to m.in. podczas zakupu odkurzaczy:
 - Smart shopper bardzo chętnie decyduje się przejść na wyższą półkę technologiczną i dopiero na niej poszukuje optymalnych ofert, czyli produktów łączących wysokie parametry techniczne z okazyjną ceną. Stąd rosnąca popularność odkurzaczy-robotów i mocne odejście od klasycznych modeli - wyjaśnia Artur Noga-Bogomilski.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA