Daniel Obajtek 
poinformował w mediach społecznościowych, że najnowszy numer 
Tygodnika Nie
 z Janem Pawłem II na okładce zostanie 
wycofany ze sprzedaży 
na stacjach Orlenu. Jak podkreślił, "nie ma zgody na niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II". Tymczasem niektórzy wskazują, że jest to niezgodne z polskim prawem prasowym.
Przypomnijmy, że do sprzedaży tygodnika nie dopuściła najpierw 
Poczta Polska
. Powodem ma być budząca kontrowersje okładka komentująca spór wokół papieża. Widać na niej Jana Pawła II opierającego się o pastorał, na którym dodano "ukrzyżowaną" lalkę. Sprawą zajmują się prawnicy wydawnictwa Urma, wydającego 
Tygodnik Nie
.
Numer z budzącą kontrowersje okładką nie będzie już również sprzedawany na Orlenie.
"Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania 
Tygodnika NIE
, którego 
okładka przekracza wszelkie granice
. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II" - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
"Cenzuro, witaj!" 
- skomentowano na profilu 
Tygodnika Nie
. 
Reakcja Obajtka wzbudziła wiele komentarzy. Niektórzy piszą wprost o rządowej cenzurze i zwracają uwagę, że ograniczanie sprzedaży gazet ze względu na ich zawartość jest 
niezgodne z prawem prasowym
. 
Jak przypomina portal Press.pl, art 3. prawa prasowego stanowi, że "pracownik poligrafii oraz kolportażu nie może ograniczać ani w jakikolwiek inny sposób utrudniać drukowania i nabywania przyjętych przez przedsiębiorstwo do druku i rozpowszechniania dzienników, czasopism lub innych publikacji prasowych z powodu ich linii programowej albo treści". Za naruszenie tych przepisów grozi kara grzywny lub ograniczenia wolności.