Logo
  • DONALD
  • KOLUMBIA: NAJWIĘKSZA FIRMA CALL CENTER NAKAZAŁA PRACUJĄCYM Z DOMU ZAINSTALOWANIE KAMER, ŻEBY MÓC ICH NADZOROWAĆ

Kolumbia: największa firma call center nakazała pracującym z domu zainstalowanie kamer, żeby móc ich nadzorować

10.08.2021, 09:50
Firma
Teleperformance
jest największym na świecie dostawcą
usług typu call-center
. Działa na 19 rynkach i zatrudnia w sumie około 380 tys. pracowników.
Większość z nich pracuje zdalnie w domach
. Jest to grupa około 240 tys. osób. Pracownicy bazują na TP Cloud Campus, która jest w stanie monitorować ich pracę.
Okazuje się, że firma postanowiła pójść o krok dalej.
W Kolumbii pracownicy otrzymali nowe umowy
, w których zobowiązują się do
zainstalowania w swoich domach kamer monitorujących ich pracę i zachowanie
.
Kamery te mają być połączone z system TP Cloud Campus. Od tej pory sztuczna inteligencja będzie sprawdzać nagrania i rejestrowany głos. Oprócz tego w umowie zapisano także klauzulę dotycząca możliwości sprawdzenia prawdomówności pracowników poprzez stosowanie wariografu.
Firma podobne kontrakty chciała wprowadzić także w Albanii
, ale tam w przeciwieństwie do Kolumbii pracownicy przy wsparciu urzędu do spraw ochrony danych nie zgodzili się na nowe umowy.
Firma Teleperformance potwierdziła, że analizuje wideo rejestrowane przez pracowników podczas ich pracy w domu. Podkreślono jednak, że procedura ma jest stosowana jedynie wyrywkowo, by sprawdzić, czy w trakcie pracy pracownicy nie korzystają z telefonów komórkowych, nie notują niczego na kartkach, czy nie posiadają na biurkach zabronionych kontraktami przedmiotów.
Jak twierdzi firma, chodzi o ochronę danych klientów
:
"Nasza firma nieustannie poszukuje sposobów na ulepszenie działania systemu Teleperformance Colombia zarówno dla naszych pracowników, jak i klientów. Przy czym prywatność i szacunek są kluczowymi czynnikami we wszystkim, co robimy. Jesteśmy zaangażowani w uczciwe praktyki, równość, integrację, różnorodność, niedyskryminację, zrównoważony rozwój, etykę i przejrzystość i będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać te wartości zarówno dla naszych zespołów, jak i wszystkich naszych kluczowych interesariuszy" - przekazał rzecznik Teleperformance Mark Pfeiffer.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA