Logo
  • DONALD
  • BADANIE: WIĘKSZOŚĆ OFERUJĄCYCH NA AIRBNB W WARSZAWIE MA PO 4 LUB WIĘCEJ MIESZKAŃ, TO WŁAŚCIWIE MAŁE SIECI HOTELOWE

Badanie: większość oferujących na Airbnb w Warszawie ma po 4 lub więcej mieszkań, to właściwie małe sieci hotelowe

18.01.2020, 09:13
fot. Airbnb
Badacze z zespołu DELab Uniwersytetu Warszawskiego opracowali
raport dotyczący rynku Airbnb w Warszawie
. Ich badania jednoznacznie świadczą o
"wysokiej profesjonalizacji najmu krótkoterminowego"
- większość najemców ma po kilka mieszkań.
Badanie zespół przeprowadził w 2019 roku na zlecenie Biura Rozwoju Gospodarczego Miasta Stołecznego Warszawy. Analiza dostępnych ofert wykazała, że
aż 57% ofert to lokale, których gospodarze dysponują czterema lub więcej mieszkaniami na platformie.
15,4% ofert należy do gospodarzy dysponujących dwoma lub trzema mieszkaniami, a 27,6% do tych mających jedno mieszkanie. 
Z badania wynika też, że mediana rocznych dochodów dla ofert aktywnych przez 12 miesięcy wynosi 22 tysiące złotych, a średnia 27 tysięcy. W tym okresie
5% gospodarzy odpowiadało za aż 30% oferowanych miejsc, ok. 56% rezerwacji i 60% dochodów
Badacze z DELab zwracają uwagę, że zdecydowana większość ofert w Warszawie umiejscowionych jest w dwóch dzielnicach: Śródmieściu i Woli. W 2018 roku w Śródmieściu aż
co dwudzieste mieszkanie choć przez chwilę było na Airbnb.
 
Z badań wynika też, że
liczba ofert Airbnb wpływa na ceny mieszkań na rynku wtórnym
. Badacze z UW twierdzą, że "gdyby gęstość Airbnb na Żoliborzu wzrosła do poziomu na Woli, cena mieszkań wzrosłaby o ok. 5-6%", a “ceny na rynku pierwotnym są silnie współzależne od gęstości Airbnb”.
Pełny raport można przeczytać
tutaj
.

Lubisz nas czytać? Wesprzyj Donalda na Patronite

Donald.pl to więcej zdrowego rozsądku w mediach. Opisujemy codziennie ważne wiadomości, uczciwie i z dystansem, bo wszyscy potrzebujemy trochę oddechu i mniej złych emocji.

Dlaczego warto wspierać nas na Patronite?

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.

2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, za co ktoś zapłacił, udając że to nie reklama.

3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.

Kliknij, przeczytaj i rozważ: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA