Logo
  • DONALD
  • BADANIE: ZMOBILIZOWANI PRZEZ PROTESTY ROLNIKÓW KONSUMENCI STARAJĄ SIĘ KUPOWAĆ POLSKIE PRODUKTY

Badanie: zmobilizowani przez protesty rolników konsumenci starają się kupować polskie produkty

01.04.2024, 07:00
Z badania Kantar Polska wynika, że
60 proc. Polaków
ma w planach kupować więcej polskich owoców i warzyw.
Wśród owoców najpopularniejsze są polskie jabłka (25 proc.), truskawki (22 proc.), czereśnie (17 proc.), maliny (15 proc.), śliwki (13 proc.), gruszki (12 proc.), borówki wysokie (7 proc.), jagody kamczackie (5 proc.), agrest (5 proc.), porzeczki (4 proc.) oraz polskie minikiwi (3 proc.). 
Wśród warzyw rodacy najchętniej sięgać będą po polskie pomidory (27 proc.), ogórki (24 proc.), ziemniaki (21 proc.), marchew (17 proc.), cebulę (14 proc.), kapustę (12 proc.), paprykę (12 proc.), pieczarki (10 proc.) oraz cukinie (6 proc.).
Na odpowiedzi miały wpływ ogólnopolskie protesty rolników, które, według danych CBOS, popiera aż
81 proc. Polaków
.
- Deklaracje na poziomie 60 proc. to informacja niezwykle pocieszająca. Pokazuje, że za każdym wydarzeniem, które budzi świadomość Polaków, idą przyszłe lepsze wybory żywieniowe - wskazała prof. Ewa Stachowska, kierownik Katedry Żywienia Człowieka i Metabolomiki, Wydział Nauk o Zdrowiu, Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie.
Stachowska przypomina, że wspieranie polskich rolników to korzyści dla producentów i samych konsumentów.
- Każda porcja warzyw i owoców więcej w ciągu dnia to mniejsze ryzyko chorób i lepsze samopoczucie - przekonywała.

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA