Logo
  • DONALD
  • POMIMO PORAŻKI SPRZED ROKU, COCA COLA ZNOWU ZROBIŁA ŚWIĄTECZNE SPOTY W AI

Pomimo porażki sprzed roku, Coca Cola znowu zrobiła świąteczne spoty w AI

06.11.2025, 10:45
@Coca-Cola - YouTube
Coca-Cola
przygotowała świąteczną kampanię reklamową "Refresh your holidays", w której spoty zostały stworzone przy użyciu
sztucznej inteligencji
. Chodzi o trzy filmy, spośród których jeden jest dostępny wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
Spot "A Holiday Memory" 
("Wspomnienie Świąt"), emitowany w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz Azji Południowo-Pacyficznej, przedstawia zapracowaną matkę, przygotowującą się do świąt Bożego Narodzenia.
Po wypiciu butelki coli kobieta odnajduje w swoim domu śnieżną kulę
, która zainspiruje ją do przygotowania świątecznej uroczystości.
Kolejne dwa spoty to odświeżone wersje reklamy
"Holidays Are Coming" 
("Nadchodzą Święta"), kojarzonej z
ciężarówką przemierzającą zaśnieżone ulice
. Stanowią one reinterpretację klasycznego spotu Coca‑Coli z 1995 roku. Jeden z nich jest dostępny jedynie w USA.
W reklamie zobaczyć możemy zwierzęta, ludzi, infrastrukturę drogową oraz świąteczne dekoracje.
Wszystkie z tych elementów zostały wygenerowane przez AI.
Spot został odebrany w różnorodny sposób. Część internautów zwróciło uwagę na to, że
Coca-Cola idzie z duchem czasu
i wie, jak wykorzystywać najnowsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania.
Krytycy uważają natomiast, że to niedobrze, że
Coca-Cola przestała wspierać niezależnych artystów
, którzy samodzielnie potrafiliby stworzyć podobną reklamę. Zwrócili oni uwagę na etykę pracy oraz samą estetykę reklamy, twierdząc, że n
ie wszystkie sceny wyglądają naturalnie oraz realistycznie
.
Do tych zarzutów odnieśli się przedstawiciele Coca-Coli, którzy podkreślili, że ludzka kreatywność nadal jest dla nich istotna. Przekazali, że na każdym etapie powstawania reklamy starali się zwracać uwagę na szczegóły, tak aby zachować jak największy realizm. Dodatkowo
muzyka wykorzystywana w spotach została w całości wykonana przez ludzi
.
- Wykorzystując zaawansowane narzędzia AI,
kontrolowaliśmy każdy szczegół filmu, od ujęć kamery po realizm oparty na fizyce, z intuicyjnymi adnotacjami wizualnymi odzwierciedlającymi sposób pracy reżysera
. Najbardziej rewolucyjnym elementem jest płynna ciągłość narracji i spójność postaci, dzięki którym tworzymy wciągające historie, które głęboko poruszają. To coś więcej niż produkcja filmowa – to przełomowy skok w przyszłość kreatywności i technologii - powiedział Pratik Thakar, globalny wiceprezes i dyrektor ds. Generative AI.
Firma CARMA, zajmująca się analizą mediów, wskazała natomiast, że najnowsze reklamy Coca-Coli zebrały dużo negatywnych opinii, które stanowią obecnie ok.
32 proc.
wszystkich ocen. Internauci zwracają uwagę przede wszystkim na
brak kreatywności i świątecznej nostalgii
. Zaznaczają również, że cięcie kosztów nie powinno być ważniejsze niż odpowiednia jakość reklam.
Podobny eksperyment Coca-Cola przeprowadziła w 2024 roku
. Wówczas wygenerowaniem reklamy zajęło się zatrudnione przez firmę studio z Los Angeles. Po emisji spotu
marka spotkała się z dużą krytyką
, przede wszystkim z uwagi na słabą jakość materiału. Coca-Cola twierdzi, że w ciągu roku zaszły duże zmiany w dziedzinie technologii oraz w samym podejściu odbiorców, co pozwoliło wygenerować reklamę, która "jest dziesięć razy lepsza".
- Znajdą się osoby, które będą krytykować, nie da się uszczęśliwić wszystkich w stu procentach. Ale jeśli większość konsumentów odbierze to pozytywnie, warto iść naprzód - podsumował Thakar.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA