Logo
  • DONALD
  • FACEBOOK NIE CHCE ZMIENIĆ ALGORYTMÓW NA MNIEJ AWANTUROGENNE

Facebook nie chce zmienić algorytmów na mniej awanturogenne

31.05.2020, 06:15
Pikrepo
Jak donosi obszerny raport The Wall Street Journal, Facebook w minionych latach powziął kroki w celu
zmiany algorytmów na mniej "awanturogenne"
. Choć do działania powołał kilka zespołów, ich wysiłki w dużej mierze
spełzły na niczym
.
"Nasze algorytmy wykorzystują
skłonność ludzkiego mózgu do popadania w skrajności
" - napisano w jednej z prezentacji Facebooka z 2018 roku. Jej autorzy ostrzegali, że konieczne jest konkretne działanie, aby treści na portalu nie stwarzały coraz większych podziałów. Algorytmy Facebooka mają bowiem na celu
zwiększanie zaangażowania i czasu spędzanego na stronie
, a kontrowersyjne wpisy zyskują najwięcej uwagi.
Badania nad zmianą algorytmów zyskały wówczas przychylność
Marka Zuckerberga
, który wielokrotnie wyrażał niepokoj w związku ze zjawiskiem
"polaryzacji i sensacjonalizmu"
 na Facebooku.
Powołane przez Facebooka zespoły pochyliły się nad problemem i zaproponowały kilka rozwiązań.
Jeden z nich, pod hasłem
"Sparing Sharing"
, miał na celu ograniczenie zasięgu postów hiperaktywnych użytkowników i, w rezultacie,
ograniczenie radykalnych treści
. Algorytm Facebooka faworyzował bowiem ludzi postujących jak najwięcej i jak najczęściej, którzy często okazywali się być trollami lub botami.
Drugi, "Common Ground", pochylił się nad problemem
ekstremizmu w zamkniętych lub sekretnych grupach
, które algorytm automatycznie podsuwał osobom o zróżnicowanych poglądach.
Ostatecznie zaproponowane przez zespoły rozwiązania zostały odrzucone lub wprowadzone w mocno okrojonych wersjach. Sam Zuckerberg zasugerował, że
traci zainteresowanie przesterowywaniem Facebooka dla "większego dobra"
. Działania zostały porzucone po skandalu z Cambridge Analytica, po którym postanowiono skupić się na "wartości jednostki".
"Sporo nauczyliśmy się od 2016 roku i nie jesteśmy już tą samą firmą" - zapewnia rzeczniczka Facebooka, przypominając, że portal w lutym
przeznaczył 2 miliony dolarów na kolejne, tym razem niezależne badania nad polaryzacją
.
Pełny artykuł The Wall Street Journal znajdziecie
tutaj
.
Zobacz też:

Donald.pl na Patronite

Zacznijmy od tego, że czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Więcej memów i Storieshttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA