
Fot. Solen Feyissa - Unsplash
Instagram ogłosił, że zamierza udostępnić opcję oglądania Reels na telewizorach
. Celem tych działań jest to, aby móc skuteczniej konkurować z platformą
YouTube
, której oferta jest często wyświetlana przez odbiorców nie tylko na urządzeniach mobilnych, ale również właśnie na telewizorach.
Rozpoczęto już testy tego rozwiązania
, zaczynając od urządzeń
Amazon Fire TV.
Instagram chce, aby przełączenie się na telewizory było możliwe już z poziomu aplikacji mobilnej - tak, jak do tej pory można było to zrobić przede wszystkim na YouTube.
Właściciel Instagrama podkreśla, że Reels na telewizorach mogą być także dobrą
alternatywą dla Netlixa czy innych platform streamingowych
. W momencie, kiedy widz znudzi się oglądanym filmem lub serialem, będzie mógł bezproblemowo przełączyć się na Reels.
Aplikacja IG for TV ma być spersonalizowana na podobnej zasadzie jak tradycyjny Instagram. Dzięki
specjalnemu algorytmowi
odbiorcom wyświetlane będą treści, na których najdłużej się zatrzymali lub które najchętniej wyszukiwali
. Reels będą uporządkowane według kanałów i kategorii tematycznych,
co będzie dodatkowym udogodnieniem.
Ponadto
w aplikacji na telewizory możliwe będzie reagowanie na oglądane treści
, komentowanie ich, udostępnianie czy zapisywanie na później. Rolki będą przełączać się automatycznie, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał nieprzerwanie operować pilotem.
Użytkownicy będą mieli możliwość sparowania aplikacji IG for TV z aplikacją Instagram i dodania do pięciu kont w jednym domu. Będą mogli też utworzyć nowe konto przeznaczone wyłącznie do oglądania treści na telewizorze.