
fot. East News / YouTube @BiznesOdPoczątku
Przedsiębiorca i właściciel firmy
Eko-Okna
Mateusza Kłoska, który głośno mówił o swoim nawróceniu i zasłynął inwestowaniem w reklamy pro-life, które wisiały w całej Polsce, teraz
zmaga się z kryzysem w biznesie
. Firma Kłoska ogłosiła, że
zwolnienia grupowe
mogą dotknąć do nawet
4 tys. pracowników
.
Eko-Okna miała podjąć taką decyzję w wyniku trudnej sytuacji finansowej. Przedsiębiorstwo
szuka oszczędności rzędu 150-200 milionów zł miesięcznie
. Jak podaje
Fakt,
który opisuje trudną sytuację finansową firmy, jej zysk netto spadł o 77 proc. z 445,8 miliona zł w 2023 roku do 100,2 miliona zł w 2024 roku.
Firma w ostatnim czasie reklamowała na billboardach płace do 6500 zł na rękę i stabilne zatrudnienie. Z kolei w maju 2025 roku otrzymała tytuł Najlepszego Pracodawcy w Polsce w rankingu tygodnika Wprost.
Mateusz Kłosek jest
prezesem Fundacji Nasze Dzieci
, która w 2022 roku wydała ponad
26 milionów zł na billboardy z hasłami pro-life, cytatami z Jana Pawła II
oraz pytaniem
"Gdzie są TE dzieci?"
. Ta sama fundacja ustawiała także billboardy z płodem wpisanym w serduszko. Niektóre szacunki mówiły wtedy, że akcja mogła kosztować ponad 5 mln zł.