Logo
  • DONALD
  • AKCJA CHARYTATYWNA #DZIEŃSZPILEK BUTIKU MOLIERA2 KRYTYKOWANA ZA "ROBIENIE PRZYNĘTY Z CHORYCH DZIECI"

Akcja charytatywna #DzieńSzpilek butiku Moliera2 krytykowana za "robienie przynęty z chorych dzieci"

29.09.2020, 11:20
fot. Facebook
Luksusowy butik Moliera2
w miniony piątek zorganizował drugą odsłonę
charytatywnej akcji #DzieńSzpilek
, w ramach której zachęcał do
publikowania zdjęć butów
w mediach społecznościowych w zamian za
wsparcie dla fundacji
zajmującej się dziećmi chorymi na raka. Inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, ale wzbudziła mieszane reakcje.
Butik w ramach akcji #DzieńSzpilek zobowiązał się nagrodzić każde zdjęcie butów na co najmniej 5-centymetrowym obcasie,
przekazując 2 złote na rzecz Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową (Przylądek Nadziei)
. Jak informuje serwis Wirtualne Media, w ramach zeszłorocznej odsłony wydarzenia konto Fundacji Alivia zasilono kwotą przekraczającą
31 tysięcy złotych
. Jako że według wstępnych szacunków w tym roku na Facebooku i Instagramie pojawiło się niemal
600 tysięcy postów
, wsparcie dla dzieci chorych na raka może przekraczać
milion złotych
.
O tym, ile postów przejdzie pozytywną weryfikację i ile wyniesie wsparcie dla fundacji, butik poinformuje 5 października. Tymczasem w mediach społecznościowych wytworzyła się dyskusja na temat
sensu i wiarygodności całej akcji
.
To nie pierwszy raz, gdy Moliera 2 wzbudza emocje w internecie. Butik w 2019 roku wywołał skandal, gdy jego hasła reklamowe na billboardach zostały
uznane przez krytyków za seksistowskie
. Wizerunkowi marki nie pomogło intensywne lokowanie produktów w głośnym filmie
365 dni
, oskarżanym o
promowanie kultury gwałtu
.
Zobacz:
To właśnie dotychczasowa promocja marki, zdaniem krytyków, nie wpływa dobrze na ocenę akcji #DzieńSzpilek i wolę wsparcia dzieci chorych na raka.
"
Nie przekonuje mnie Ogólnopolski Dzień Szpilek
i akcja pt. "Załóż szpilki i pomóż dzieciom chorym na raka"" - napisał na Facebookowym profilu popularny bloger modowy,
Michał Zaczyński
.
"
Jest akcją marketingową, a chore dzieci przynętą.
Ich zawsze jest żal, więc zawsze znajdą się chętni, którzy w geście dobrej woli czy porywu serca się w takie eventy włączą. To emocjonalne naciągactwo" - dodaje.
Do akcji krytycznie podchodzi też
Joanna Pachla
, blogerka zajmująca się tematyką związków i rodziny.
"Moliera 2 to sklep z luksusowymi markami. I to takimi, że
szpilki kosztują tam średnio 2-3 tysiące złotych. Ba, są też takie po 5, 6 czy 8 (!!!) tysięcy złotych
. Czy naprawdę ktokolwiek uważa, że przekazanie kilkudziesięciu tysięcy złotych na rzecz jakiejś fundacji to dla nich dużo? Czy macie świadomość tego,
ile musiał wynieść ekwiwalent reklamowy tej akcji
? Ile musieliby wydać, gdyby chcieli zrobić podobne zasięgi bez wspierania się tą charytatywnością? Nie liczcie tego, bo Wam kalkulatory wybuchną w rękach" - pisze w poście.
"To jest
nagłupsza akcja/kampania marketingowa
w tym roku" - dodaje
Wojtek Kardys
.
Butik Moliera2 w poniedziałek opublikował na Facebooku post, w którym dziękował uczestnikom za udział w akcji.
"Dziękujemy za Wasze opinie o akcji #DzienSzpilek.
Każdy ma prawo do wypowiedzi i interpretacji
. Szanujemy to" - czytamy we wpisie.
Zobacz też:

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Promujemy też Wasze materiały: donald.pl/sortownia.

 

Chcesz nam pomóc zmieniać polskie media? Przeczytaj, dlaczego warto: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA