Logo
  • DONALD
  • MOLIERA2 OSKARŻANE O OSZUKIWANIE PRZY AKCJI CHARYTATYWNEJ #DZIEŃSZPILEK

Moliera2 oskarżane o oszukiwanie przy akcji charytatywnej #DzieńSzpilek

06.10.2020, 11:07
fot. Moliera2
Luksusowy butik Moliera 2
25 września zorganizował drugą odsłonę
charytatywnej akcji #DzienSzpilek
, w ramach której obiecał przekazać 2 złote na
fundację Przylądek Nadziei
za każde zdjęcie butów opatrzone okolicznościowym hashtagiem. W poniedziałek firma poinformowała, że suma, która zasili konto fundacji zajmującej się dziećmi z chorobą nowotworową, wynosi
223 tysiące złotych
.
Tegoroczna odsłona wydarzenia cieszyła się ogromną popularnością. Na Facebooku pod hashtagiem #DzienSzpilek znaleźć można
420 tysięcy postów
, a na Instagramie -
170 tysięcy
. Oceniając akcję, internauci spodziewali się, że kwota przekazana fundacji może przekroczyć
milion złotych
.
Zobacz:
W poniedziałek firma ogłosiła oficjalne wyniki akcji. Za zliczanie postów i ocenę ich zgodności z regulaminem odpowiadały
zewnętrzne spółki Newspoint i Unamo
, specjalizujące się w analityce i monitoringu internetu. Ostatecznie weryfikację przeszło
111 902 postów
, co przekłada się na kwotę
223 810 złotych
.
Aby pozytywnie przejść weryfikację, posty musiały być zgodne z regulaminem. Przedstawione na zdjęciu szpilki musiały mieć
co najmniej 5-centymetrowe obcasy
, a posty musiały być opublikowane tylko w dniu 25 września, tylko z publicznych kont i tylko z odpowiednio zapisanym hashtagiem
#DzienSzpilek
. Hashtag #DzieńSzpilek nie przechodził weryfikacji. Spółki zliczające zgłoszenia podkreślają, że
ponad 60 tysięcy postów opublikowano dzień po akcji
, co automatycznie je dyskwalifikowało.
Choć kwota przekazana fundacji niemal 7-krotnie przewyższa rezultat zeszłorocznego Dnia Szpilek, w sieci nie brakuje głosów krytyki.
"Po cichu, aby nie wzbudzać powszechnego oburzenia i ew głośnych protestów przekazali 223 tysiące złotych.
Tyle, ile płaci się miesięcznie za jedną, niezbyt dużą siatkę reklamową (z 70-ciu, które ma firma) na ich nośniku przy Rondzie Dmowskiego w Warszawie.
Albo kilkudziesięciu par butów z jednego z kilku ich butików. Co za świństwo" - napisała jedna z rozgoryczonych internautek, której wpis udostępniono ponad 400 razy.
W sieci nie brakuje głosów, że kwota nie jest wysoka w kontekście cen w butiku. Za 223 tysiące złotych udałoby się kupić
zaledwie 28 par "szpilek Decollete z kryształami Swarovskiego" od Christiana Louboutina
.
fot. Moliera2
"Szpilki kosztują tam średnio 2-3 tysiące złotych.
Ba, są też takie po 5, 6 czy 8 (!!!) tysięcy złotych.
Czy naprawdę ktokolwiek uważa, że przekazanie kilkudziesięciu tysięcy złotych na rzecz jakiejś fundacji to dla nich dużo?" - pytała przed rozstrzygnięciem akcji blogerka,
Joanna Pachla
.
Mimo głosow krytyki, butik akcję uważa za sukces.
-
Jesteśmy szczęśliwi, że wspólnie przekazaliśmy tak imponującą kwotę.
Wierzymy, że społeczne zaangażowanie biznesu odgrywa ważna rolę w niesieniu pomocy. Cieszymy się, że akcja Dzień Szpilek mogła być tego częścią - powiedziała w rozmowie z serwisem Wirtualne Media
Agnieszka Damentko
, członek zarządu Moliera 2.
Zobacz też: 

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Promujemy też Wasze materiały: donald.pl/sortownia.

 

Chcesz nam pomóc zmieniać polskie media? Przeczytaj, dlaczego warto: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA