Logo
  • DONALD
  • OKAZAŁO SIĘ, ŻE FUNDACJA KORNICE ZA ZALANIE POLSKI SWOIMI BILLBOARDAMI MOGŁA ZAPŁACIĆ NAWET 26 MLN ZŁ

Okazało się, że Fundacja Kornice za zalanie Polski swoimi billboardami mogła zapłacić nawet 26 mln zł

05.09.2022, 12:00
Wirtualne Media dotarły do danych zebranych przez Kantar Media, z których wynika, że
Fundacja Nasze Dzieci -
edukacja, zdrowie, wiara z Kornic
w czerwcu i lipcu mogła wydać 26,2 miliona zł na kampanie billboardowe
. Działalność fundacji finansuje lokalna firma Eko-Okna, która regularnie pojawia się w zestawieniu stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika Forbes.
Analiza wydatków została wykonana na podstawie badania Kantar Media, który monitoruje działania reklamodawców. Podawane sumy to wpływy cennikowe, czyli bez uwzględnienia ewentualnych rabatów oraz bez kosztów zamieszczenia treści nośników. 
Z wyliczeń firmy wynika, że łączna kwota wydana przez fundację na reklamę outdoorową w czerwcu i lipcu to 26 236 877 zł. 
- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów to kwota po rabatach ok. 2,85 mln zł (bez kosztów druku i wyklejenia) - wyjaśnia ekspertka mediowa Weronika Szwarc-Bronikowska w rozmowie z Wirtualnymi Mediami. 
Najwięcej pieniędzy przeznaczono na billboardy "Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje" oraz "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice” - fundacja wykupiła aż 1757 sztuk nośników z tymi hasłami w całej Polsce. 
Kolejne 58,5 tysiąca zł wydano na pojedynczy plakat "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie". Ponadto 2577 zł zostało przeznaczone na dwa plakaty, na których zamieściła hasło "Wbrew Każdej Swojej Słabości Jan Paweł II".
W lipcu fundacja wykupiła powierzchnię reklamową
o wartości cennikowej ponad 16,6 miliona zł
, z czego 16,15 miliona zł wydano na kampanię "Gdzie są te dzieci?”, która obejmuje 2353 billboardów.
Przypomnijmy, że Martyna Zachorska, znana w sieci jako "pani od feminatywów", zauważyła, że nie wiadomo, skąd fundacja wzięła dane z lat 50. i 80., na których oparła swoją kampanię. Według dostępnych danych statystycznych współczynnik dzietności był wówczas niższy niż mogłoby to wynikać z plakatów fundacji:

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA